نمایش جزئیات

سعید لطفی عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران در گفتگو با «اکوانتخاب» مطرح کرد

چکیده خبر


همانطور که رییس اتحادیه بارها اعلام کرده است مشاور املاک هرگز به افزایش قیمت دامن نمی‌زند و بالعکس در کاهش بهای این خانه‌ها با سازنده شروع به چانه‌زنی می‌کند


سعید لطفی عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران در گفتگو با «اکوانتخاب» مطرح کرد؛

 همانطور که رییس اتحادیه بارها اعلام کرده است مشاور املاک هرگز به افزایش قیمت دامن نمی‌زند و بالعکس در کاهش بهای این خانه‌ها با سازنده شروع به چانه‌زنی می‌کند
افزایش تورم عامل افزایش قیمت مسکن
بساز و بفروش‌ها متاثر از تورم و نرخ ارز
گروه راه و مسکن- عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران معتقد است که سازندگان برای عقب نماندن از تورم بهای خانه‌های خود را افزایش می‌دهند و در عمل تقاضایی هم برای خرید این خانه‌ها وجود ندارد.
افزایش تورم عامل افزایش قیمت مسکن
به گزارش «اکوانتخاب»، روزگذشته خبری منتشر شد که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال برخی بساز بفروش‌ها به دنبال برهم‌زدن آرامش این بخش هستند. برخی سازندگان که مدت‌هاست با نیت گران‌شدن قیمت مسکن از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری کرده‌اند، طی اقدامی هماهنگ در مناطق مختلف شهری تهران با قیمت‌های بالاتر از قیمت کنونی بازار، واحدهای خودرا آگهی می‌کنند.

درخصوص انتشار این خبر توسط برخی رسانه‌ها و وضعیت کنونی بازار مسکن، «سعید لطفی» عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران در گفتگو با «اکوانتخاب» اظهارکرد: باتوجه به گران‌شدن مصالح و افزایش بهای دلار، سازنده‌ها برای اینکه از تورم جا نمانند و پا به پای آن حرکت کنند قیمت خانه‌های خود را بالا می‌برند. انتظارات تورمی ایجادشده از قیمت ارز، افزایش بهای خودرو و غیره باعث می‌شود که در سازنده ترسی ایجادشود و از قیمت‌های روز عقب بیافتد. تقاضا هم برای چنین قیمت‌هایی به هیچ‌عنوان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانه‌های این افراد شامل مالیات بر  خانه‌های خالی می‌شود، گفت: این افراد سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند و سندهای خود را با ترفندهای خاص خود آماده نمی‌کنند و این کار را تا مرحله‌ای ادامه می‌دهند که جواز و پروانه ساخت آن‌ها باطل نشود و سراغ سند تک برگ تا لحظه آخر نمی‌روند که مشمول قوانین مالیاتی شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک تهران بیان کرد: بساز بفروش‌ها خانه خود را به قیمتی می‌فروشند که برای ساخت و سازهای آینده هم منابع مالی مناسبی داشته باشند و تورمی که احتمالا در ساخت خانه بعدی ایجاد می‌شود را در فروش کنونی خود اعمال می‌کنند.
مشاور املاک هرگز به افزایش قیمت دامن نمی‌زند و بالعکس در کاهش بهای این خانه‌ها با سازنده شروع به چانه‌زنی می‌کند.

لطفی درخصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم و تاثیرات آن بر بازار مسکن، توضیح داد: اگر دولت بتواند به وعده‌های خود در زمینه ساخت و ساز مسکن عمل کند قطعا در تنظیم بازار و به تعادل رسیدن قیمت‌ها تاثیرگذار است. اگر قیمت خانه روند کاهشی به خود گیرد به نفع جامعه است و آرامش آن به کل جامعه بازمی‌گردد. اگر صنعت خانه‌سازی فعال شود تعدا زیادی شغل وابسته به وجود می‌آید و در راستای تقویت اقتصاد نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه