نمایش جزئیات

دیدار مصطفی قلی خسروی با خانم دکتر معصومه آقاپور

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی اتحادیه روز دوشنبه مورخ 2 خردادماه 1401 خانم دکتر معصومه آقاپور نماینده پیشین مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه با مصطفی قلی خسروی ریاست اتحادیه در دفتر ایشان دیدار و گفتگو نمودند.


در حاشیه این دیدار دکتر معصومه آقاپور مصاحبه ایی با واحد روابط عمومی اتحادیه انجام دادند که مشروح آن را در زیر میخوانید :
خانم دکتر نظرتان را در ارتباط با طرح دوفوریتی مجلس با موضوع  ساماندهی بازار اجاره مسکن را بفرمایید ؟
یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد در ارتباط با هر طرحی میبایست شاخص ها و ایندکس ها قابل ارزیابی باشند. و در ارزیابی ها بایستی معیار ها و سازمان های مشخصی را در نظر بگیریم.
متاسفانه ما در ایران در زمینه شاخص ارزیابی بسیار ضعیف هستیم و جامعه ما در حال گذار از این مرحله میباشد.
دومین مورد در ارتباط با بخش اجرایی این طرح دوفوریتی تاکید من بر اینست که حتما با سازنده ها با مشتریان ، اتحادیه ها ، اصناف حتما هماهنگی های لازم در بخش اجرا صورت بگیرد
اگر این شفاف سازی ها انجام نشود و نظارت کامل و کافی انجام نگیرد اصلا قابلیت اجرا نخواهد داشت و معاملات زیر زمینی با ابهام و در یک فضای غبار آلود  صورت میگیرد و نتیجتا دور زدن قاون  و حجم کلاهبرداری ها افزایش خواهد یافت.
نتیجتا باعث خواهد شد از اهدافی که دولت در نظر دارد که شفافیت هست و نفع مردم در آن در نطر گرفته شده است دور بماند.
در خصوص اظهار نظر اخیر آقای اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با موضوع تعارض منافع هیئت مدیره اتحادیه و نتیجتا عدم نظارت از جانب ایشان بر روی صنف مشاوران املاک چه نظری دارید ؟
به شخصه نظر بنده اینست که کسانی باید در اتحادیه ها فعالیت داشته باشند و در هیئت مدیره حضور داشته باشند که از بدنه همون مشاغل باشند . چرا که در غیر اینصورت هیچگاه درد و مشکل آن بخش را حس نمیکنند ، لذا کسانی لیاقت این سمت ها را دارند که حداقل 15 یا 20 سال در صنف فعالیت کرده باشند و اصطلاحا به چم وخم کار آشنا باشند.
اصناف به اعتقاد من حلقه واسطه بین حکومت و مردم هستند و اصل تشکیل نهاد های صنفی بهمین دلیل بوده است لذا نقش تعادلی بین حکومت و مردم را ایفا میکند .

با توجه به اینکه بارها آقای خسروی ریاست اتحادیه  اعلام کرده است که قانون نظام صنفی برای صنف مشاوران املاک بایستی اصلاح شود و تشویق و تنبیه مجزا از سایر صنوف برای مشاوران املاک در نظر گرفته شود ، آیا مجلس در این رابطه میتواند اقدام موثری انجام دهد ؟

در رابطه با تغییر قانون نظام صنفی از مجلس دهم روند تغییر صورت گرفته است و جلسات متعددی در همان زمان برگزار گردید و یاد کنیم از آقای دلخوش که هم اکنون عضو کمیسیون قضایی مجلس هستند بشدت پیگیر این موضوع بودند . به نظر بنده هم بایستی اصلاح قانون نظام صنفی بایستی با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری باشد تا نسبت به همه صنوف یک بازنگری کلی صورت بگیرد . اما  نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود  اینست که در روند فرآیند تغییر قانون نظام صنفی حتما  باید با هماهنگی و مشورت اتحادیه ها و اصناف صورت بگیرد. در اصل بایستی پیشنهادات تغییر قانون نظام صنفی باید از اصناف به مجلس پیشنهاد شود

 در ارتباط با قانون  افزایش 25 درصدی نرخ اجاره بها در تهران به نطرتان این قانون قابلیت اجرا را دارد و به تثبیت قیمت ها کمکی کرده است ؟

من بارها  اعلام کرده ام  اقتصاد موازنه عرضه وتقاضا است  ، اقتصاد دستوری نیست و اقتصاد دستوری ایجاد ابهام میکند و راههای انحرافی در اقتصاد دستوری بسیار بالاست . ما اصلا نباید چنین دستوراتی را به بطن جامعه دیکته کنیم ، متاسفانه اینگونه دستورات عملا هیچوقت در واقعیت اجرا نخواهد شد .
ایشان در پایان تاکید نومدند باید فاصله بگیریم  از اقتصاد دستوری ؛ و در کنار مردم و همراه مردم باشیم و توقع من از مسئولین اینست که در تصمیم گیری ها جایشان را با مردم عوض کنند و شنوای خواسته های مردم باشند و براساس خواسته ها و تقاضاهای مردم  ابزار هایی را جهت ترمیم قانون  استفاده کنند

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه