نمایش جزئیات

جلسه بررسی چالشها و راهکارهای ساماندهی بازارمسکن و اجاره بها در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

چکیده خبر


جلسه بررسی چالشها و راهکارهای ساماندهی بازارمسکن و اجاره بها در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران و نمایندگان مجلس ، نمایندگان دستگاههای حاکمیتی و بخش خصوصی


کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران، در این جلسه با بیان اینکه موضوع اصلی مسکن کمبود عرضه است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال سیاست‌هایی باشیم که زمینه ساز ساخت خانه‌های اجاره‌ای یا اجاره به شرط تملیک با متراژ کم و استحکام بالاست.
 
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد قیمت مسکن شامل زمین آن می‌شود، تصریح کرد: اگر دولت زمین را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد و مشوق‌هایی برای آن‌ها درنظر بگیرد حتما به سمت ساخت خانه‌های اجاره‌ای یا اجاره به شرط تملیک حرکت خواهند کرد.
 
رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران، یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها را شایعه دانست و عنوان کرد: قیمت گذاری بازار مسکن از شهر‌های بزرگ شروع می‌شود و می‌توانیم با کنترل قیمت در این شهرها، قیمت در بازار را کنترل کنیم.
 
گودرزی کمبود زمین در شهر‌های بزرگ را از مسائل حوزه ساخت مسکن دانست و تصریح کرد: نوع ساخت در مسکن باید تغییر پیدا کند و در شهر‌های بزرگ که کمبود زمین داریم به سمت عمودی سازی برویم.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • nnnn چهارشنبه, 17 خرداد 1402

    تمام موارد فوق تا زمانی که نظارتی رو محصول نهایی یعنی متن قرارداد و قیمت املاک منطقه نباشد تمام بازرس املاک بدون جواز و حتی با جواز بی فایده است طرف از تهران بدون بازدیملک و بررسی مدارک دارد قولنامه کیلوی میزند