نمایش جزئیات

برگزاری کلاسهای آموزشی اصناف باحضور مصطفی قلی خسروی ریاست اتحادیه

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی اتحادیه ، روز چهارشنبه مورخ 28 دیماه کلاسهای آموزشی اصناف با حضور مصطفی قلی خسروی ریاست اتحادیه در سالن جلسات برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی اتحادیه ، روز چهارشنبه مورخ 28 دیماه کلاسهای آموزشی اصناف با حضور مصطفی قلی خسروی ریاست اتحادیه در سالن جلسات برگزار شد .

خسروی در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به اعضاء ورود ایشان را به خانواده بزرگ مشاوران املاک تبریک گفته و آرزوی موفقیت نمودند . خسروی گفت : کارمشاوراملاک سهل و مشکل است کوچکترین حرکت ممکن است شما را به کلانتری و دادگاه بکشاند . این صنف ، صنف حساسی است . پروانه کسب شما از حکم قضایی هم بالاتر است چرا که با حکم قضایی موقع تاریک شدن هوا نمیتوانید وارد منزل کسی شوید اما با این پروانه کسب می توانید هرساعت از شبانه روز به منزل افراد مراجعه کنید . تنها صنفی که در بین همه صنوف قانونمند بوده ، صنف مشاوران املاک است . قانون دلالان از سال 1317 وجود داشته پس نشان می دهد این صنف یک صنف بسیار ارزشمندی است که از آن زمان برایش قانون دلالان را نوشتند .

خسروی ادامه داد : وقتی مردم به واحدصنفی شما مراجعه می کنند به آنها احترام بگذارید . با لباس مرتب در محل کار خود حاضر شوید . مردم خوبی داریم که با همه این حرفهایی که پشت سر مشاوران املاک می زنند باز هم به ما مراجعه میکنند تا برایشان خانه بخریم .

آقای لاریجانی در آخرین روز کاری خود مصوب کردند که مشاوراملاک حق نوشتن قرارداد را ندارد ، اما رییس اتحادیه وقت نگذاشت که شخصیت صنف از بین برود و اجازه نداد اعضاء صنف به جلوی مجلس و ریاست جمهوری بروند و اعتراض کنند با کل بزرگان صنف تبادل افکار نموده و با شورای نگهبان مکاتبه کردند و شورای نگهبان برای همیشه این مصوبه را رد کرد . اتحادیه همیشه مدافع حقوق اعضای صنف است . شاید این آخرین جلسه من با شما باشد . انتخابات اتحادیه برگزار شده و هیئت مدیره جدید به زودی در اتحادیه مستقر می شوند و کارها را انجام می دهند . وقتی شخصی رئیس اتحادیه می شود باید مسئولیت پذیر باشد و به دنبال نرخ و مالیات و مالیات برارزش افزوده وحدود صنفی و... باشد تا بتواند از حقوق صنف دفاع کند .

تعداد 40 نفر از مشاوران املاک در زندان هستند . اگر در کار مشاوراملاک دقت نکنید دچار دغدغه فکری  می شوید . از شما میخواهم قانون تجارت و قانون ملکی را مطالعه کنید . آگاهی خودتان را بالا ببرید . خودتان را برای جزیی ترین کارها و حق کمیسیون گرفتار نکنید . شما واسطه هستید قراردادی نوشتید و حقی برای طرفین معامله ایجاد شده است . نباید پس از نوشتن قرارداد و امضاء قرارداد ، آنرا نزد خود نگه دارید این خلاف قانون است . قانون می گوید حق ندارید پس از امضا ، قرارداد را نگه دارید ، حق ندارید بیع دریافت کنید چون شما صاحب ملک نیستید ، حق ندارید بیع را در دستگاه پز خود بکشید . بیع را باید صاحب مبیع بگیرد و امضا کند . وقتی قراردادی امضا می شود برای خریدار ، فروشنده و واسطه حق ایجاد می شود به شرطی که قرارداد را به طرفین داده باشید . طبق قانون 352 دلالان : هر قراردادی به هردلیلی فسخ شود باعث سقوط حق دلال نمی شود . اگر کمیسیون شما را پرداخت نکردند می توانید به شورای حل اختلاف شعبه اتحادیه مراجعه کنید و حق خود را طلب کنید  اگر نرخی را به ما اعلام کردند باید آنرا رعایت کنیم . به حق خود قانع باشید . گرفتن پول یک هنر است پس باید دقت کنید . اگر حق کمیسیون اضافه گرفتید سعی کنید خودتان حل و فصل کنید تا مجبور نباشید به کمیسیون حل اختلاف مراجعه کنید و وقتتان را هدر دهید . سعی کنید رضایت شاکی را بگیرید .

خسروی در ادامه با اشاره با قانون دلالان ادامه داد : بر طبق خیار مجلس اگر خریدار و فروشنده قراردادی را امضا کرده باشند اگر فی مجلس فسخ کردند هیچ حقی نیست ولی اگر یک نفر بیرون برود خیار مجلس را ترک کرده و برای طرفین حق ایجاد شده است . پس ببینید قانون دلالان چقدر دقیق تنظیم شده است . در معاملات دیگران دخالت نکنید بلکه ایشان را راهنمایی کنید .

اگر ملکی در رهن بانک است حق نداریم برای این ملک قرارداد بنویسیم . اگر ملکی در بازداشت است نباید برای آن قرارداد بنویسیم قانون مالک و مستاجر را مطالعه کنید . قانون نطام صنفی را مطالعه کنید . وقتی قانون را بلد باشید کسی نمی تواند به شما زور بگوید چون اطلاعات دارید .

 بالاترین تصمیم گیرنده در قانون نظام صنفی کمیسیون نظارت است . تشخیص حق کمیسیون با کمیسیون نظارت می باشد که برای هر شهر متفاوت است .

قبل از نوشتن قرارداد باید سند و بنچاق را مطالعه کنید . باید منافع خریدار و فروشنده را حفظ کنید چرا که  من دلالم دلالت کننده هستم . در آن واحد ، حافظ منافع چند نفرم پس مسئولیت دارم و باید آگاهانه کار را انجام دهم . باید اطلاعات قرارداد را در محل کار خود نگهداری کنید . کپی مدارک را ممضی به امضا طرفین بایگانی کنید . باید کار را سالم سازی کنید . فکر کنید برای اعضاءخانواده خودتان میخواهید قرارداد تنظیم کنید . اگر ملکی را برای خودتان میخواهید خریداری کنید باید دستنوشته داشته باشید که من واسطه هستم و میخواهم خانه را برای خودم بخرم و امضا بگیرید . اگر قانون را رعایت کنید دغدغه فکری ندارید .

 خسروی گفت : اخذ کدرهگیری جهت قرارداد تنظیمی ، الزامی است هم برای اقتصاد جامعه هم برای مسائل امنیتی باید کدرهگیری را انجام دهید . تنظیم قرارداد صوری خلاف قانون است . موقعیت اداری و تجاری طبق پایان کار مشخص می شود اگر ملکی را بر خلاف موقعیت پایان کار اجاره بدهید مشارکت در جرم محسوب می شود . توکن را نباید در اختیار کسی غیر خودتان قراردهید . توکن مثل اثرانگشت است و باید فقط در اختیار خودتان باشد . حق الزحمه مشاوراملاک براساس میزان مقرر در تعرفه است . دریافت امضا شهود در قراردادهای اجاره الزامی است . پاره کردن قرارداد خلاف قانون است اگر قراردادی فسخ شد باید اقاله تنظیم کنید اما طبق قانون دلالان حق شما از بین نمی رود . واسطه زمانی می تواند حق خود را طلب کند که معامله توسط او انجام شده باشد .

درپایان خسروی گفت : اتحادیه کعبه شماست باید آنرا پاک نگه دارید . گفتمان قشنگ داشته باشید چون شما بیزینس من هستید . مراقب گفتارتان باشید . موفقیت روزافزون شما را از خداوند منان خواستارم . سپس در پایان جلسه  اعضاء حاضر سوالات و نظرات خود را با ریاست اتحادیه مطرح نمودند .

جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه