نمایش جزئیات

جلسه ریاست اتحادیه مشاوران املاک با بازرسان افتخاری

چکیده خبر


جلسه ریاست اتحادیه مشاوران املاک با بازرسان افتخاری


به گزارش روابط عمومی روز دوشنبه مورخ 9 آبان 1401 جلسه ای با حضور مصطفی قلی خسروی ریاست و بازرسان افتخاری اتحادیه در محل سالن جلسات برگزار شد .
جلسه با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید آغاز شد . سپس مصطفی قلی خسروی ضمن خیرمقدم به حضار سخن خود را اینگونه آغاز کردند : ضمن خسته نباشید به شما عزیزان ، مدیون فعالیتهای تک تک شما هستم . مشخص نیست تا چه زمانی درخدمت شما باشم اما هر روز و ساعتش حساب دارد و باید پاسخگو باشم .
باعث افتخار است که در خدمت بازرسان افتخاری هستم . ما باید این را بدانیم که اگر بازرسهای اتحادیه فعال نباشند ، اتحادیه فلج است .
خسروی ادامه داد : همیشه در هر زمینه ای شایعاتی وجود دارد من به شایعات توجه نمیکنم اما به شما عرض میکنم . شما بازرسان مورد اعتماد اتحادیه بودید که حکم بازرسی به شما تقدیم شده است و براساس حکم بازرسی شما و امضاء شما واحدصنفی پلمپ می شود پس جایگاه شما بسیار بالاست مبادا خدای نکرده آلوده شوید . بعضا به بنده اطلاع دادند بعضی از کاندیدا که بازرس هستند با مراجعه به واحدصنفی سعی می کنند برای بدست آوردن یک رای امتیازی به آن شخص بدهند که این غلط است چون شاید این امر در ظاهر خوشایند باشد اما در باطن باعث ایجاد بی اعتمادی در فرد مقابل می شود . اعضاء این صنف باهوش هستند افرادی مشاوراملاک می شوند که دانا و خردمند هست چون کار دلالی کار ساده ای نیست .
ریل استیت در تمام دنیا مقام خاصی دارد . ما مولد اقتصادی هستیم ، مولد مالیاتی هستیم ، مولد شغلی هستیم . شما با خرید یک ملک چندین شغل در کنارش ایجاد می کنید به دست شما شغل های دیگری ایجاد می شود . شما با دلالت خانه ای را می خرید یا می فروشید همه اینها وابسته به هم است .
خسروی گفت : قدر خودتان را بدانید و خودتان را ارزان نفروشید اگر می خواهید در این صنف بمانید و فعالیت کنید بگذارید اعتبار و عزت شما روزبه روز بالا برود . شغل ما اعتباری اعتمادی است . قانون دلالان مصوب مجلس سال ۱۳۱۷ می گوید که دلال حق خودش را خودش تعیین می کند .
طبق قانون 352 دلالان هر قراردادی به هردلیلی فسخ شود باعث سقوط حق دلال نیست البته این مورد از امام (ره) و حضرت آقا استفتاء شده که ایشان نیز همین مورد را تایید کردند .
توجه داشته باشید که قراردادی اگر امضا شد هیچکس حق ندارد آن را نزد خود نگه دارد . بازرس می تواند تمام قراردادهای مشاوراملاک را رویت کند و اگر اشتباهی هست متذکر شود . نوشتن قراداد در کاغذهای A3 ممنوع است و فقط در کاغذ A4 و از طریق سایت معتبر است . ممکن است مشاور یا مدیرقرارداد دفتر در مواردی دچار اشتباه شوند که شما باید این موارد را به صاحب پروانه متذکر شوید . از شما میخواهم تعاملتان را با اتحادیه بیشتر کنید . کارهای اتحادیه را مانند چرخ نقاله دنبال کنید . شما امین ما هستید . از شما خواهش میکنم جایگاه خودتان را در یک رده بالا حفظ کنید .
خسروی ادامه داد : بازرس حق ندارد حرمت همکار را نزد همکار خود بشکند . باید ادبیات خاص و اصول رفتاری و نوع پوشش شما به دقت رعایت شود . پاکسازی این صنف با شماست راحت و صریح صحبت کنید و از چیزی و کسی واهمه نداشته باشید و در همه حال و همه جا قانون را رعایت کنید .
درپایان جلسه خسروی گفت : تشکر میکنم از قدمهای شما ، لسان های شما و هدفهای شما که بدون حقوق ، عام المنفعه ، بی توقع و منت بازرسی می کنید و آبروی صنف را حفظ می کنید دست یک یک شما را می بوسم و سرتعظیم به همه شما دارم . آرزوی موفقیت روزافزون شما را از خداوند منان خواستارم .
درپایان حضار نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و راهکارهای خود را بصورت تعاملی با ریاست در میان گذاشتند .
جلسه با صلوات بر محمدو آل محمد پایان یافت .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه