نمایش جزئیات

خبرگزاری بازار - مصطفی قلی خسروی رئیس اتحایه مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار بازار درباره قیمت مسکن در سال جاری می گوید

چکیده خبر


مصطفی قلی خسروی رئیس اتحایه مشاوران املاک نیز در گفتگو با خبرنگار بازار درباره قیمت مسکن در سال جاری می گوید: بنده بارها اعلام کرده ام که افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان موجبات رکود را فراهم خواهد کرد و این به نفع هیچ کس نخواهد بود.


مصطفی قلی خسروی رئیس اتحایه مشاوران املاک نیز در گفتگو با خبرنگار بازار درباره قیمت مسکن در سال جاری می گوید: بنده بارها اعلام کرده ام که افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان موجبات رکود را فراهم خواهد کرد و این به نفع هیچ کس نخواهد بود. با توجه به افزایش بی رویه قیمت مسکن در سالهای گذشته و ایجاد یک قیمت کاذب، بازار مسکن کشش قیمت‌های نجومی و جهش را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما این روزها شاهد ثبات بازار مسکن به دلیل تعطیلات نوروزی و بعد از آن هم آغاز ماه مبارک رمضان خواهیم بود که این ثبات قیمت ها را در پی خواهد داشت ادامه داد: برخی ها قبل از آغاز سال جدید با ایجاد جو منفی در تلاش بودند تا قیمت مسکن را دستخوش تغییر کنند و افزایش دهند. متقاضیان با این خبرها که متاسفانه برخی نیز بر آن دامن می زنند وارد بازار مسکن و یا از آن خارج نشوند. اینکه مدام اعلام شود قیمت ها افزایش خواهد یافت به ضرر متقاضیان واقعی خواهد بود.

خسروی در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به متقاضیان مسکن در سال جدید چیست؟ تاکید کرد: اگر متقاضیان واقعی مسکن قصد خرید مسکن دارند برای ورود به بازار مسکن تعلل نکنند. البته از شما رسانه‌ها تقاضا دارم که مطالب درست را انتشار دهید تا مردم با واقعیت‌ها روبرو شده و فریب قیمت‌های اعلامی در سایت‌ها و فضای مجازی که قیمت‌های پایه ملک را نجومی اعلام می‌کنند، نخورند.

سال ۱۴۰۱ بازار مسکن نسبت به سال های قبل در تعطیلات نوروز با تاخیر قیمت های خود را خواهد شناخت. چرا که از ۱۴ فروردین، ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که تا حدودی موجب کاهش تعداد مراجعه کننده‌ها می‌شود و یک مقدار دیرتر شاهد روند افزایشی معاملات خواهیم بود.

اما آنطور که فعالان بازار مسکن به آن معتقد هستند این است که رشد قیمت مسکن به اندازه تورم عمومی خواهد بود و جهش قیمت نخواهیم داشت.

هر چند برخی از سایت ها و اپلیکیشن های قیمت مسکن با انتشار برخی قیمت ها درصدد این هستند تا اعلام کنند که قیمت مسکن رشد شدیدی خواهد داشت .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه