نمایش جزئیات

روزنامه تجارت - رییس اتحاد یه مشاوران املاک اعلام کرد افت قیمت مسکن با کاهش نرخ ارز

چکیده خبر


مصطفی قلی خسروی اظهار کرد : متوسط قیمت مسکن د ر تهران طبق آمار رسمی حدودا متری 32 میلیون تومان است اما میانگین قیمتهای پیشنهادی در سایتهای فروش بیش از 5۰ میلیون تومان است. این یعنی هر کس هر قیمتی دلش می خواهد برای خانه خود تعیین می کند و مدیران این سامانه ها هیچ نظارتی بر آن ندارند


 رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته ای با افت قیمت مواجه شده است گفت: اگر سایتهای فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند ، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود د ارد اما نمی توان توقع ریزش شدیدی د اشت. مصطفی قلی خسروی اظهار کرد : متوسط قیمت مسکن د ر تهران طبق آمار رسمی حدودا متری 32  میلیون تومان است اما میانگین قیمتهای پیشنهادی در سایتهای فروش بیش از 5۰ میلیون تومان است. این یعنی هر کس هر قیمتی دلش می خواهد برای خانه خود تعیین می کند و مدیران این سامانه ها هیچ نظارتی بر آن ندارند . بارها اعلام کرد یم نرخهای دلبخواه باعث ایجاد تنش د ر بازار مسکن می شود اما کماکان شاهد قیمتهای کاذب در سامانه های ملکی هستیم  .

کاهش نیم د رصد ی قیمت مسکن در دو هفته گذشته

 وی افزود : خوشبختانه د ر ماههای اخیر بازار مسکن به ثبات رسید ه است. مقد ار زیادی از این آرامش مرهون تلاش دولت سیزد هم د ر طرح نهضت ملی مسکن و اخبار امید وارکنند ه از مذاکرات هسته ای است. با کاهش قیمت د لار، قیمت طلا ، خودرو و مسکن نیز پایین آمد و بررسی های ما از کاهش حدود نیم درصد ی قیمت خانه د ر تهران طی د و هفته گذشته حکایت د ارد . رییس اتحاد یه مشاوران املاک با بیان اینکه آرامش فعلی بازار مسکن باید با همدلی مردم و مسئولان حفظ شود گفت: معمولا سه گروه شامل افراد غیرکارشناس، مراکز آماری و سامانه های فروش ملک باعث ایجاد تنش در بازار املاک می شوند . تقاضای ما این است که افراد غیرکارشناس از انجام مصاحبه های تنش زا در رسانه ها خودداری کنند . سامانه های فروش نیز بعضا فقط به ضریب نفوذ و منافع خود شان فکر می کنند و برایشان اهمیت ند ارد که با اعلام نرخهای نجومی چه بلایی بر سر بازار می آید . خسروی تاکید کرد : ما یکی از سامانه های پرمخاطب فروش ملک را تحریم کرد یم. حد ود 50 نفر به دلایل مختلف از این سایت شکایت کردند . مثلا عنوان می شود که سامانه مورد نظر با دور زدن مشاوران املاک اقدام به عقد قرارد اد می کند که ضریب امنیت را به شدت کاهش می د هد . البته این سایت تکذیب کرد اما به هر حال این شکایات به ما واصل شد ه است. بنای ما بر تعامل بود و اعلام کردیم بیایند مذاکره کنند که نیامدند . اما آنچه باعث د لخوری مردم از این سامانه ها می شود اعلام قیمتهای پرت است که به افزایش قیمت مسکن می انجامد . وی گفت: برخی سایت ها باعث ایجاد رقابت کاذب در بازار مسکن شد ه اند . فرد ی که وارد موبایلش می شود و می بیند همسایه او قیمت خانه اش را متری 4۰ میلیون تومان گذاشته، او هم متری 45 میلیون تومان تعیین می کند . شخص سوم در کوچه بغلی متری 50 میلیون تومان می گذارد و این روند افزایشی اد امه می یابد . این موضوع باید ساماندهی شود

ریزش شد ید قیمت مسکن بعید است

 رییس اتحاد یه مشاوران املاک د ر پاسخ به این سوال که چقد ر می توان به ریزش قیمت مسکن امیدوار بود ، تصریح کرد : همانطور که بعد از جهش قیمتها انتظار افزایش مجد د وجود ند ارد ، طبیعتا انتظار ریزش شد ید هم غیرمنطقی است. همین که بازار مسکن به ثبات رسیده اتفاق خوبی است که می تواند د ر آینده به افزایش قدرت خرید متقاضیان منجر شود . با طرح نهضت ملی مسکن بسیار امید واریم که عرضه و تقاضا به تعاد ل برسد و نرخها منطقی شود .

به طرح نهضت ملی مسکن خوشبینیم

خسروی با بیان اینکه قیمت واحد های نهضت ملی مسکن، تناسب چندانی با توان مردم ندارد گفت: دولت باید منابع بیشتری به این پروژه اختصاص دهد و بانکها به تعهد قانونی خود مبنی بر اختصاص سالیانه 36۰ هزار میلیارد تومان به این طرح عمل کنند . الان هر از گاهی 4۰ میلیون تومان از متقاضیان مطالبه می شود . اگر مرد م چنین پولهایی د اشتند که اصلا نیاز نبود د ر این طرح ورود پید ا کنند . وی اظهار کرد : در عین حال من به پشتکار آقای رئیسی ایمان د ارم و مطمئن هستم اگر قول داده شده دولت سالیانه یک میلیون مسکن بسازد ، این وعد ه را عملیاتی خواهد کرد .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه