نمایش جزئیات

جلسه کار گروه اجرایی املاک و مستغلات اتاق اصناف ایران

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی اتحادیه روز شنبه مورخ 13 آذرماه 1400 جلسه کارگروه اجرایی املاک و مستغلات اتاق اصناف ایران ( کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ) به ریاست رسول جهانگیری برگزار گردید .


به گزارش روابط عمومی اتحادیه روز شنبه مورخ 13 آذرماه 1400 جلسه کارگروه اجرایی املاک و مستغلات اتاق اصناف ایران ( کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ) به ریاست  رسول جهانگیری  برگزار گردید .

این جلسه که با دستور کار بررسی  جوانب مختلف  کد رهگیری انجام شد  مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و جمعی از روسای اتحادیه های شهرستانهای استان تهران  حاضر بوده و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در ابتدای جلسه رسول جهانگیری ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضران در جلسه گفتند :

متاسفانه بدلیل تخلفاتی که از سوی  عده ایی در مورد کدرهگیری صورت گرفته دستگاه قضا و نهاد های امنیتی بر روی این مسئله حساس شده اند . از جمله تخلفاتی که در سطح جامعه مشاهده میشود خرید یا فروش توکن است که توسط دستگاه های نظارتی در سطح استان در حال پالایش میباشد .

ایشان در ادامه بیان داشت متاسفانه مشاهده شده است که برخی با گرفتن جوازکسب در شهرستان های مجاور کلانشهر تهران اقدام به برخی معاملات صوری در شهر تهران میکنند ؛هدف من از تشکیل این جلسه دفاع از ماهیت صنف مشاوران املاک میباشد و اطلاع رسانی در این مورد میباشد تا روسای  اتحادیه های شهرستان های اطراف تهران نسبت به زیر مجوعه های خود کنترل و دقت کافی را داشته باشند .

در ادامه جلسه رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن عرض  تشکر و قدردانی  از آقای جهانگیری  برای تشکیل این جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند:

 

مصطفی  قلی خسروی در ادامه بیان داشت :

متاسفانه برخی از اعضای صنف علیرغم توصیه های چندباره نسبت به ارزش کدرهگیری بی توجهی نمودند و نسبت به حفظ و حراست از آن توجه لازم را نداشتند . مشاوران املاک باید این نکته را بدانند که فروش یا اجاره توکن و هولوگرام عواقب بدی را برای آنها بهمراه خواهد داشت ؛ و هنگامیکه مشاور املاک توکن خودش را در اختیار فرد دیگری جهت بستن قرارداد قرار میدهد علاوه غیر قانونی بودن این کار؛  در صورتیکه هریک از متعاملین آن قرارداد خلافی را انجام دهند پای مشاور املاکی که صاحب توکن است گیر است  بعنوان مثال در نظر بگیرید که راننده ایی با فرد عابر پیاده ایی تصادف و از صحنه جرم فرار میکند وقتیکه پلیس راهنمایی  از روی پلاک ماشین بدنبال راننده میگردد در صورتیکه راننده با گرفتن قرارداد صوری،  کدرهگیری و پلاک ماشین را اخذ کرده باشد و از راننده آدرسی موجود نباشد؛ در عمل پای مشاور املاکی که با در اختیار دادن توکن خودش موجبات بستن این قرارداد را فراهم نموده است گیر میکند.

رییس اتحادیه صحبتهای خود را این گونه ادامه دادند متاسفانه تورم بیکاری درجامعه زیاداست و طبق قانون وظیفه اشتغالزایی برعهده دولت است لذادراین سالها درزمینه صدورپروانه کسب دولت نگاه اشتغالزایی دارد . مطابق قانون دولت دستورداده ماهم بایدپروانه کسب صادرکنیم .

ایشان درادامه افزود : البته درگذشته ما مدتی حدودصنفی را انجام دادیم اما انقدرشکایت داشتیم که اجباراآنرابرداشتیم .

رییس اتحادیه صحبتهای خود را این گونه ادامه دادند بنده درمدت گذشته چندین باربه اتاق نامه نوشتم که باتوجه به شرایط موجود سقف صنفی وحدود صنفی میخواهیم حتی برای مجلس شورای اسلامی هم نامه زدیم که به هیئت مدیره اختیاربدهند تا بتوانیم درخصوص صدورجوازنظربدهیم وصلاحیت افرادی را که درخواست پروانه کسب دارند را ازنظرفنی وحقوقی بررسی کنیم که آیا فرد میتواند پروانه کسب مشاوراملاک بگیرد یا خیر؟متاسفانه ماهیچ اختیاری نداریم و هر شخصی بیاید وتقاضای جواز مشاوراملاک داشته باشد موافقت میکنیم چراکه قانون گفته و ما نمیتوانیم قانون رانقض کنیم وایشان نیز ازهموطنان ماهستند .

رییس اتحادیه در ادامه افزود میبایست به کسانی که جواز میگیرند بها داده شود چرا که ایشان مولد اقتصادی و مالیاتی هستند  . هرکسی که جواز میگیرد بطور متوسط  4 نفر را در کنار خود دارد کدام  بنگاه اقتصادی را میشناسید که تا این حد کارآفرین باشد .استدعای من از آقای جهانگیری اینست که با تدابیری که با پلیس امنیت انجام میدهند روند صدور پروانه کسب کاهش پیدا کند حداقل جواب استعلامات در بازه زمانی کوتاهتری پاسخ داده شوند . وقتی کسی بتواند در کوتاهترین زمان ممکن جواز بگیرد ، میل و رغبت در سطح جامعه به گرفتن جواز بیشتر میشود و از تولید خلاف بطور غیر مستقیم جلوگیری میشود چرا که تحت نظارت قرار میگیرند ولی وقتی ما پروسه جواز گرفتن را سخت و سختر کنیم عملا بی قانونی را ترویج میدهیم.

ایشان درپایان یادآورشد ازهمه همکاران عزیزم وصاحبان جواز میخواهم زیرمجموعه خودتان راکنترل کنیدوتحت نظرتان باشندوبه همه آنها آموزشهای لازم رابدهیدتاباعث بردن آبروی صنف نشوند .

در ادامه جلسه سایر روسای اتحادیه های شهرستان های اطراف تهران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه