نمایش جزئیات

نشست مصطفی قلی خسروی رئیس و بازرسان اتحادیه

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی روز سه شنبه مورخ 18 آبان ماه 1400 با رعایت پروتوکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن کنفرانس اتحادیه ، نشستی با حضور ریاست اتحادیه ، اعضاء هیئت مدیره ، آقای جهانگیری ریاست کمیسیون تخصصی ، آقای سیانکی فرمانده پایگاه بسیج و حاج آقاحسنی رئیس انجمن اسلامی اتحادیه و بازرسان برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی روز سه شنبه مورخ 18 آبان ماه 1400 با رعایت پروتوکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن کنفرانس اتحادیه ، نشستی با حضور ریاست اتحادیه ، اعضاء هیئت مدیره ، آقای جهانگیری ریاست کمیسیون تخصصی ، آقای سیانکی فرمانده پایگاه بسیج و حاج آقاحسنی رئیس انجمن اسلامی اتحادیه و بازرسان برگزار شد .

دراین مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام اله مجید ، مصطفی قلی خسروی ضمن خیرمقدم به اعضاء اظهار داشتند : شاید فرصت نباشد مجددا دورهم جمع شویم و از اینکه چهره شما و  قدو قامت شما را می بینم انرژی میگیرم .

همچنین خیرمقدم عرض میکنم به جناب آقای رسول جهانگیری رییس اتحادیه اصفهان و رییس اتاق اصفهان و نائب رییس اتاق ایران که رییس کمیسیون تخصصی املاک هستند و با کسب اجازه از هیئت مدیره سخنان خود را آغاز میکنم .

ایشان در ادامه بیان داشت انتقاد کردن اشکالی ندارد اما اگر شهامت داشتیم و روبرو گفتیم طرف میتواند از خودش دفاع کند . مسئول نباید کینه ورزی و کینه توزی

 داشته باشد و من هیچوقت درطول مدت مسئولیتم این کار را نکردم . من هیچ چیز را برای خودم نخواستم .در این 18 سال هر روز  با اداره ثبت درگیربودم، با مجلس درگیربودم و با همه ارگانها برای صنف درگیر بودم برای اینکه از صنفم دفاع کنم . شما هیئت امنا و محارم من هستید

ما راه حل و راهکار مشکلات شما را از کمیسیون نظارت که بالاترین مرجع تصمیم گیری است میگیریم .بازرس میتواند تمام قراردادهای فرد صنفی را بخواهد حتی با متعامل صحبت کند بازرسی شغل کنجکاوی و فضولی است و می تواند به همه چیز گیر بدهد تا از خلاف جلوگیری کند .

در ادامه ریاست اتحادیه با اشاره به بندهایمنشور ضوابط و مقررات دستورالعمل اجرایی  توسط مشاوران املاک از ایشان درخواست کردند که بندهای منشور را دقیق مطالعه و رعایت کنند  .

 ایشان ادامه دادند :پس از امضاء قرارداد برای سه نفر حق ایجاد می شود . خریدار ، فروشنده و واسطه  لذا پس از امضاء قرارداد نباید آن را نزد خود نگه دارید . اخذ بیعانه از متعاملین ممنوع است .

  ایشان یاداور شد :در ساختماناتحادیه برای رفاه حال اعضای صنفشورای حل اختلاف دادگستریدایر کردیم چون متعاملین دراختیار ما نیستند اما مشاوران املاک در اختیار ما هستند . مشاوراملاک موظف می باشد تصویر اسناد و مدارکی که در قرارداد به آن استنادشده و ممضی به امضاء طرفین قرارداد می باشد را تا 5 سال درواحدصنفی خویش نگهداری نماید .

اخذ بیعانه از جانب متعامل قرارداد ، ممنوع می باشد .

چنانچه براساس سندملک در رهن بانک می باشد و حق نقل و انتقال تا قبل از فک رهن توسط بانک اسقاط گردیده باشد مشاوراملاک اذن تنظیم قرارداد را بدون مجوز بانک مربوطه و یا فک رهن ندارد . شما باید از بانک مجوز بگیرید .

چنانچه براساس سند ملک در بازداشت باشد مشاوراملاک حق تنظیم قرارداد را ندارد .

واحدهای صنفی دارای پروانه کسب اجازه ندارند برای قراردادهای تنظیمی دفاتر بدون مجوز کدرهگیری اخذ نمایند .

حق الزحمه مشاوراملاک براساس میزان مقرر در تعرفه می باشد لذا اخذ مازاد بر تعرفه ممنوع می باشد .

دریافت امضاء شهود در قراردادهای اجاره ( حداقل دونفر ) الزامی می باشد .

دفتراملاک حق ندارد پس از امضاء قرارداد ، بنا به درخواست متعاملین امضاء ذیل قرارداد را پاره نماید و صرفاً می تواند با تنظیم صورتجلسه که به امضاء متعاملین رسیده ( اقاله ) نسبت به ابطال قرارداد اقدام نماید .قاون 352 دلالان برای مشاوراملاک دراین خصوص لازم الاجراست .

اگر ولی قهری ( پدر ، جدپدری ) و یا ولی منصوب از طرف آن ها معامله کند علاوه بر شناسایی ولی ، اصل و کپی اوراق هویت محجور ( صغیر ، مجنون ، سفیه ) باید مطالبه و بررسی گردد و درخصوص ولی منصوبی و یا قیم نامه دریافت مجوز از اداره سرپرستی لازم می باشد .

در زمان تنظیم قرارداد به جهت املاک تجاری و اداری مشاوراملاک الزاماً مستندات نوع کاربری را رویت و پس از امضای متعاملین درواحدصنفی خویش بایگانی نماید .

چناچه مشاور املاک نسبت به معرفی و بازدید ملک خریدار یا مستاجر اقدام نماید و لیکن قرارداد توسط یک مشاوراملاک دیگر تنظیم گردد، موضوع در کمیسیون فنی اتحادیه بررسی و در صورت اثبات ، حق الزحمه بین دو مشاور املاک تقسیم خواهد شد.  

 در ادامه ایشان یاد آورشد : در چند وقت گذشته حدود 2700 اخطار نوشتیم و طی گشت مشترک  بازرسان اتحادیه املاک و ماموریت محوله ایشان با مامورین اماکن از روز شنبه 27 /7/1400 اخطارها ابلاغ  و جمعا 693 اخطار ابلاغ شد .

رییس اتحادیه در ادامه افزود : در جلسه قبل بنده گفتم شغل پلیس حساس است اما بدلیل افت قند و نامساعدبودن حال عمومی نتوانستم ادامه بدهم

ایشان صحت این ادعا را از تمامی حضار در جلسه پرسیدند و همگی با قیام و صلوات بر محمد و آل محمد بر صحبت های رییس اتحادیه صحه گذاشتند

ایشان در ادامه توضیح دادند که منظور بنده از کلمه پلیس که آنروز استفاده کردم پلیس آمریکا ، انگلیس و آلمان است من پلیسم نیروی انتظامی است که نظم دهنده است و اتحادیه ها بدون نیروی انتظامی هیچ هستند بدون نیروی انتظامی  هیچ امنیتی وجود ندارد به برکت وجود نیروی انتظامی است که ما امنیت و آسایش داریم و هرچه داریم از سایه امنیت است . نیروی انتظامی حساس است و باید همه چیز را بررسی کند و این از خصلتهای نیروی انتظامی است . من خود فرزند نیروی انتظامی هستم و اگر باعث ناراحتی ایشان شدم عذرخواهی میکنم و همه این عزیزان را به قرآن میسپارم.

خسروی گفت : من از رییس اتاق کمال تشکر و قدردانی را دارم که آقای جهانگیری را به ریاست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک انتخاب کردند چرا که ایشان فردی توانمند هستند که از داخل صنف مشاوران املاک هستند.

وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مشاوران املاک گفت: برخی نمایندگان مجلس خواستار ساماندهی اتحادیه املاک شده‌اند که ما نیز در زمینه ساماندهی و اصلاح، مشکلی نداریم. خودپالایشی منجر به پیشرفت می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم، بنابراین از نمایندگان محترم دعوت می‌کنم به اتحادیه تشریف بیاورند تا اگر قرار است برای صنف مشاوران املاک، قوانین و مقرراتی را تنظیم کنند حرف ما را هم بشنوند و از نظرات کارشناسان و دلسوزان صنف استفاده کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک یادآورشد: باشناختی که ازرئیس مجلس دارم ایشان رافردی می‌شناسم که ازنظرات کارشناسان استفاده می‌کنند. ضمن احترام به همه نمایندگان مجلس، بنده عرض می‌کنم موضوع تعیین حقوق ثابت برای مشاوران املاک، امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه همفکری بیشتری با ما صورت بگیرد.

در ادامه آقای جهانگیری به ایراد سخن پرداختند . ایشان ضمن عرض سلام و ادب و احترام ادامه دادند خوشحالم درجمع شما هستم و باعث افتخاراست که شاگرد آقای خسروی بودم بنده هم یک مشاوراملاک هستم .  امروز ما نیامدیم تصدی گری کنیم و باید با علم سازمانی که داریم بتوانم به صنفمان خدمت کنیم و بنده به صنفم عرق دارم .

سپس مصطفی قلی خسروی ادامه دادند :  ضمن تشکر از فردفرد شما عزیزان که با همکاری نیروی انتظامی کمک کردید واحدهای متخلف بسته شوند خواهش میکنم در ادامه مسیر هم با قوت بیشتر  ادامه دهید و بگذارید تا پایان مسئولیتم این کار بدرستی انجام شود .

ایشان به بازرسان اتحادیه یادآور شد عده ای به اتحادیه مراجعه میکنند و تشکیل پرونده میدهند ومتاسفانه دیگر برای تکمیل پرونده اقدام نمی کنند و این کار این ها مشابه  کسانی است که هیچ اقدامی نکرده اند و لذا اتحادیه در این موارد با آنها مماشات نخواهد کرد

ایشان همچنین یادآور شد  ما میخواهیم شغل ایجاد کنیم  و با کسانی که صادقانه  دنبال ایجاد شغل هستند مساعدت می کنیم ولی  با افراد متخلف برخورد می کنیم .

سپس آقای حسنی ضمن سلام به حضار و خسته نباشید از فرمایشات ریاست اتحادیه تشکر کردند و گفتند :  دستورات حضرت علی به مالک اشتر درخصوص بازرسی را استخراج کنید و خط مشی برای بازرسان باشد . بازرس در حقیقت نماینده حوزه ریاست است و درهرجا قدم میگذارد شان آن سازمان را مشخص میکند.

در ادامه ایشان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) را نقل کردند که میفرمایند : در روی زمین انسانهایی وجود دارد که تمام سعی و تلاششان رفع حوائج مردم هستند . اینها در روز قیامت در امنیت کامل هستند .

حسنی در پایان گفت : خداوند توفیق دهد بتوانیم به خواسته های مردم بپردازیم .

خسروی در پایان گفت : علی ایحال امروز مجدد شما را دیدیم و از شما میخواهم اگر انتقادی هست در خانه خودمان مطرح کنیم و من استقبال میکنم .

مجدد از نیروی انتظامی تمام قد عذرخواهی میکنم و مرا ببخشند که چنین اتفاقی افتاد و نتوانستم صحبتهایم را کامل کنم . دست شما را می بوسم و شما را به خدا می سپارم.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه