نمایش جزئیات

مصطفی قلی خسروی ، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران: مشاوران املاک آورنده قیمت پایین هستند

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه روز یکشنبه مورخ 18 مهر 1400 در مصاحبه ایی با واحد روابط عمومی درخصوص کاهش نرخ کمیسیون مشاوران املاک مطالبی را جهت استحضار همکاران خود بیان نمودند .


ایشان درابتدا سلام و ارادت خود را تقدیم همکارانی نمودند که رضایت مردم را برآورده می کنند ، به مردم احترام می گذارند و شکایتی از ایشان به اتحادیه نیامده است و شخصیت و مرامشان طوری است که آنها را درکمیسیون شکایات اتحادیه ندیده ایم .

ایشان ادامه دادند : توجه کنید ما تابع جمهوری اسلامی ایران هستیم لذا این کشور قوانینی دارد و بالاترین مقام تصمیم گیرنده در اصناف ، کمیسیون نظارت است . متاسفانه  همیشه مشاوران املاک را عامل گرانی مسکن معرفی می کنند با اینحال اینجانب همواره از صنف دفاع نموده ام . در مورد کاهش نرخ کمیسیون در دولت گذشته ، جلسه ایی با حضور اینجانب در ساختمان ریاست جمهوری برگزار گردید  در همان ابتدای جلسه آقای جهانگیری معاون اول وقت رییس جمهور  زمانی که همه وزرا و اعضاء کمیسیون هیئت عالی نظارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم حضور داشتند از من پرسیدند وضعیت مسکن چگونه است ؟

من شرایط موجود در بازار مسکن را خدمت ایشان توضیح دادم ، بلافاصله ایشان دستور دادند چون قیمت مسکن بالا رفته است باید کارمزد مشاوران املاک کاهش پیدا کند.

خسروی ادامه داد  : بنده همانجا اعتراض کردم و به ایشان گفتم که این منطق درست نیست چرا که مثلا اگر قیمت خانه ده برابر شود ما باید مجانی کار کنیم؟ البته ما هم به دیوان عدالت اداری و کمیسیون نظارت شکایت کردیم و خواستار بازبینی مجدد نرخ مشاوران املاک شده ایم  ولی متاسفانه  هنوز این باور غلط وجود دارد ومی گویند عامل گرانی مسکن ،  مشاوران املاک هستند . درحالیکه مشاوران املاک طبق عرف آورنده قیمت پایین هستند چون اگر بتوانیم قیمت خریدار و فروشنده را بهم برسانیم کمیسیون میگیریم.

ایشان در عین حال به مشاوران املاک توصیه نمودند در حالیکه قیمت ملک و اجاره بها بالا رفته است و شرایط اقتصادی برای مردم سخت  شده است ازشما خواهش میکنم مردم محور باشید و مشتری مداری کنید و جانب انصاف را داشته باشید به هیچ عنوان برای کدرهگیری پول نگیرید . ما با متخلفان برخورد کرده و پیگیری میکنیم و متخلفان را به پلیس امنیت معرفی میکنیم .

ایشان در پایان یادآور شد من هم همانند شما یک عضو صنفی هستم و بعد کاندید شدم و بعد توسط رای شما رییس اتحادیه شدم لذا منافع شما ، منافع من هم نیز هست و در اصل ما منافع مشترکی داریم  اما قرار نیست تخلف کنم و از متخلف حمایت کنم . من با عشق آمدم و کار کردم و تاسیس دانشگاه و زائرسرا و کدرهگیری و .... منجمله خدماتی است که دراین چندسال انجام دادم . 

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه