نمایش جزئیات

خبرگزاری ساختمان نیوز - رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حق‌الزحمه بنگاه های معاملات ملکی قانونمند و قاعده‌مند می‌شود.

چکیده خبر


موسی غضنفرآبادی رئیس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح اصلاح قانون اعتبار اسناد رسمی، گفت


رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حق‌الزحمه بنگاه های معاملات ملکی قانونمند و قاعده‌مند می‌شود.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح اصلاح قانون اعتبار اسناد رسمی، گفت:در حال حاضر بنگاه‌های املاک طرفین معامله را دعوت می‌کنند و اصطلاحا قولنامه اولیه را تنظیم و سپس طرفین رابرای دریافت سند به دفاتر اسناد رسمی هدایت می‌کنند.

وی افزود: اما بر اساس این طرح، طرفین معامله هم می‌توانند مستقیم به دفتراسناد رسمی مراجعه کنند و هم می‌توانند به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه کرده وپیش‌نویس قرارداد را تنظیم کنند و بعدازاینکه پیش‌نویس تنظیم شد بنگاه‌ها حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند و پیش‌نویس را در سامانه مربوطه قرار می‌دهند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی حق‌الزحمه زیادی دریافت می‌کنند، ادامه داد: بر اساس این طرح حق‌الزحمه بنگاه‌های معاملات ملکی قانون‌مند می‌شود.

غضنفرآبادی افزود: در حال حاضر برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی حق‌الزحمه‌ای که دریافت می‌کنند خیلی بیشتر از دفاتر اسناد رسمی است، لذا حق‌الزحمه ‌ها دارای قاعده خواهد شد.

نماینده مردم بم در مجلس بیان کرد: بنابراین بنگاه‌های معاملات ملکی پیش‌نویس قرارداد را تنظیم کرده و در سامانه مربوطه ثبت می‌کند پس از آن افراد با مدارک شناسایی به دفاتر اسناد مراجعه و این دفاتر برای صدور سند رسمی برای طرفین معامله اقدام می‌کنند و معامله در این دفاتر تنفیذ و به اتمام می رسد.

به گزارش تسنیم، اخیرا طرح اصلاح قانون اعتبار اسناد رسمی دردستورکاراعضای کمیسیون حقوقی وقضایی قرار دارد که درماده ۲ آن اعضای کمیسیون مصوب کردند که املاک وبنگاه‌ها بتوانند با دسترسی به سامانه دفاتر اسنادرسمی مقدمات کار برای خرید و فروش و انجام معامله رافراهم سازند.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه