نمایش جزئیات

خبرگزاری فارس

چکیده خبر


رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با فارس: مسکن خواروبار نیست که برای آن بشود قیمت تعیین کرد


رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مسکن، خوار و بار نیست که برای آن قیمت تعیین کرد، گفت: عرضه و تقاضا می‌تواند بازار مسکن و اجاره‌بها را به تعادل برساند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که وزیر راه و شهرسازی مسئول نظارت بر قیمت اجاره بهای مسکن را انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها عنوان کرده است، گفت: در تمام ادیان، مالکیت محترم و در اسلام محترم‌تر است، پس این عرضه و تقاضا است که می‌تواند موجب تعادل بازار مسکن و اجاره بها شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم بحث کنترل اجاره‌بهای مسکن مطرح شد و اعلام شد که مالکان نباید بیشتر از ۷ درصد بر اجاره بهای خود اضافه کنند، اظهار داشت: با زور و دوربین نمی‌توان اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کرد پس نباید مردم را به خلاف کشاند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: وقتی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند، نگاهم به سمت مسکن است و مسکن را رونق خواهم داد، ما را خوشحال کرد پس این موارد می‌تواند تعادل و توازن مسکن را برقرار کند.

خسروی تأکید کرد: مگر نهادها و انجمن‌های صنفی می‌توانند قیمت کالایی را تعیین کنند، مسکن که خوار و بار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،رشد قیمت مسکن در یک سال گذشته موجب کاهش قدرت خرید و در نتیجه رشد تعداد مستاجران و کوچ مستاجران به مناطق پایین تر و حاشیه شهرها شده است.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه