نمایش جزئیات

جشن فارغ‌التحصیلی مرکز آموزش علمی کاربردی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی اتحادیه : مراسم جشن فارغ التحصیلی این مرکز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با حضور مصطفی قلی خسروی بنیانگذار دانشگاه ،دکتر فرامرز اکرمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران ،دکترمحمد علی عباس زاده دیباور رئیس مرکز ،دکتر مجید خسروی ،اساتید،دانشجویان و فارغ التحصیلان روز شنبه مورخ 18 آذرماه 97 در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد.


مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک و بنیانگذار دانشگاه علمی کاربردی این صنف با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دانشگاه را بازسازی کنیم و یک دانشگاه بزرگ و معتبر در سطح کشور ایجاد کنیم.
خسروی همچنین اظهار داشت : از ریاست دانشگاه درخواست داریم که اسامی دانشجویانی که فارغ التحصیل هستند و در صنف املاک فعالیت نمی کنند را در اختیار ما قرار دهند تا آنها را وارد بازار کار کنیم.


وی خاطر نشان ساخت: کد رهگیری عزت این صنف است ،کدرهگیری مبنای محاسبات مالیاتی نیست بلکه به منظور شفاف سازی و امنیت معاملات مسکن ایجاد شده است ،متاسفانه بعضی نهادهای مرتبط با صنف املاک، زیر بار کد رهگیری نمی روند. این حرکات اشتباه نمی دانیم به چه دلیل است مثلا یک نفر خانه‌ای را با یک قولنامه دستی می‌خرد و می‌خواهد پنج سال بعد سند بزند. ما چگونه می‌توانیم این افراد را پیگیری کنیم؟ اگر کد رهگیری را جدی بگیریم همه این موارد قابل رصد است. یا اگر به ما پلاک ثبتی را بدهند می‌توانیم بحث مالیات را جلو ببریم. به امید روزی که شفافیت اسلامی، انسانی و ایرانی را داشته باشیم.

محمدعلی عباس زاده دیباور  در مراسم روز دانشجو اظهار داشت: سابقا مشاوران املاک در بحث عقود و قراردادها هرکدام به سلیقه خودشان قراردادها را تنظیم می کردند. متن قرارداد هم بعضا غیرحرفه ای و غیرحقوقی تنظیم می شد. حتی بسیاری از مفاد با ذات اصلی عقد در تناقض بود. مثلا حق پشیمانی در عقد بیع در نظر گرفته می شد. اما در اولین اقدامات با ریاست مصطفی قلی خسروی بر اتحادیه املاک در دهه 1370 بلافاصله قراردادها یکدست شد و سیستم یکپارچه برای کل کشور در نظر گرفته شد. گام بعدی در بحث تحول، مقوله اتحادیه املاک کشوری و سامانه املاک و مستغلات بود.

در ادامه مراسم محمدعلی عباس زاده رییس دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک تهران با بیان اینکه ۹۵ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می‌شوند گفت: ارتقای سطح علمی مشاوران املاک به عنوان یک نیاز همواره مطرح بوده که بحمدالله از سال ۱۳۹۰ این مهم محقق شد.


وی اظهار داشت: در سال 1390 تربیت نیروی متخصص و کارآمد مطرح و در اولین گام از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک در بدنه صنف استفاده شد. به هر حال اتفاقاتی در سیستم افتاد و بسیاری از این موضوعات مغفول ماند. اما امروز خرسندیم که در روز دانشجو با بازگشت مجدد مصطفی قلی خسروی به عنوان ریاست اتحادیه این دین را به دانشجویان ادا کردیم.


عباس زاده تصریح کرد: به دنبال تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی هستیم و این نوید را می دهیم که در آینده نزدیک بتوانیم صلاحیت جدیدی در سازمان نظام مهندسی تعریف کنیم. بدین ترتیب افراد فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک از سازمان نظام مهندسی بهره مند شوند و به عنوان کارشناسان رسمی، ارایه خدمت کنند. به طور مثال بحث ارزیابی قیمت از مواردی که مهندسین عمران تسلط چندانی به آن ندارند اما این موضوع می تواند از سوی دانشجویان ما انجام شود.

در بخشی از این مراسم دکتر فرامرز اکرمی رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران به نقش و جایگاه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاهی مهارتی و کارآفرین اشاره نمود و با اعطای مدال نقره  از فعالیت های مصطفی قلی خسروی قدردانی نمود .

این مراسم با تقدیر از دکتر فرامز اکرمی رییس  دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران  ،دکتر مجید خسروی ،ایرج گلدوزیان پدر حقوق جزای کشور و دانشجویان برگزیده مرکز به پایان رسید.

 

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه