نمایش جزئیات

برگزاری جشن شکوفائی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، مراسم باشكوهي با عنوان جشن شکوفائی روز چهارشنبه مورخ 21 آذر ماه ٩٧ با حضور مصطفی قلی خسروی، اعضاي هیات مدیره، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسنی ،محمد علی عباس زاده دیباور رییس دانشگاه علمی کاربردی وکارمندان اتحادیه ،دانشگاه و کمیسیون تخصصی در سالن اجتماعات برگزار گردید.


این مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز گردید و آقای فیروزی مجری مراسم فهرست برنامه را اعلام نمود.

در ابتدای مراسم اقدامات سازنده  مصطفی قلی خسروی که طی یک سال گذشته صورت گرفته است توسط  زهرا عبادی کارمند واحد روابط عمومی  قرائت گردید.

در ادامه  عبدالله فرجی نایب رییس اتحادیه ، نسرین آبیور خزانه دار ،احمد آذری ، علی اصغر مرادزاده ، سعید لطفی و محمدصادق کاشانی اعضای هیات مدیره ضمن تبریک این روز از زحمات ریاست و کارمندان تقدیر وتشکر نمودند.

به گزارش روابط عمومی ، در این جشن متن تقدیر از ریاست محترم توسط مدیر اجرائی نرگس جعفری زاده قرائت گردید و با اعطای هدیه ای به رسم یادبود و تقدیر و تشکر از مصطفی قلی خسروی توسط هیات مدیره  ادامه یافت .

در پایان رئیس اتحادیه املاک تهران از همدلی و همکاری هیات مدیره و زحمات کارمندان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

  1. کارنامه یکساله مصطفی قلی خسروی

1-حذف گیت ورود به اتحادیه  :

همانگونه که مستحضرهستید که این اتحادیه بخش خصوصی تلقی می شود محل اصلی عبور و مروراعضاء صنف خود بوده است.بانظر به اینکه در امور صنفی تسریع وتسهیل برای اعضاء مهم ترین رکن از ارکان نیل به حصول اهداف می باشد که نصب گیت ورود اعضاء به اتحادیه  مانع این تسریع تلقی می گرددو بعضا در مواردی حضور نیروهای محترم ناجا دراین اتحادیه می تواند ایجاد حساسیت برای وارد شدگان نماید و باتوجه به فرهنگ حاکم بر جامعه با حضور نمایندگان محترم ناجا،وارد شدگان خود رادر قالب مظنون یا متهم می انگارند ، لذا نفس این حضور در ماهیت خود ایجاد تنش می نمود .لذا اولین گام برداشتن گیت جلوی درب اتحادیه و اعلام عدم نیاز به حضور نیروی انتظامی مستقر در اتحادیه بود که از منظر مراجعه کنندگان وجهه جالبی را برای اتحادیه به تصویر نمیکشید.

2-حذف نشریه پیام املاک:

رویه ای هزینه بر و خرج تراش برای اتحادیه شکل گرفته بود که براساس با پرداخت هزینه های گزاف بولتن داخلی اتحادیه که می بایست در اختیار اعضاء صنف قرار گیردبا تیراژی به میزان چند برابرجمعیت اعضاء صنف !!!به چاپ می رسید که عملا با توجه به میزان اندک سرانه مطالعه در کشور به جزءایجاد بار مضاعف مالی آثار دیگری در برنداشت .

براساس گزارش واصله در زمان مسئولیت سابق اتحادیه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای چاپ و تکثیر بولتن داخلی اتحادیه هزینه گردیده است!که چنین پرداختی منطقی جلوه نمی نماید فلذا ضمن حذف بولتن داخلی اتحادیه (نشریه پیام املاک)از طریق راه اندازی کانال تلگرامی و وجود تار نمای اتحادیه امکان ایجاد پل ارتباطی با اعضائ صنف در راستای ابلاغ فرامین وبخش نامه های مراجع ناظر بر عملکرد اتحادیه فراهم گردیده است.

3- اصلاح ساختار کمیسیون ها ورسیدگی به شکایات و حل اختلاف:

براساس آیین نامه اجرایی تبصره 2 بند ط ماده 30قانون نظام صنفی کمیسیون های مذکور صرفا حق اعلام و انشاء نظریه و آن هم بر وفق قانون را دارند . متاسفانه در دوران تصدی مسئول سابق اتحادیه تصوراتی وجود داشته است که کمسیون های مذکور حق انشاء و تحریر رای داشته و به مثابه رسیدگی های قضایی با تجدید جلسات طولانی موجبات صرف  و اتلاف وقت و انرژی برای اصحاب دعوا و پرسنل اتحادیه فراهم نموده و در خاتمه با صدور آرائی که ضمانت اجرای مناسبی نیز نداشته

 

با حجم زیاد نارضایتی ، طرفین را به مراجع قضایی و یا اتاق اصناف و سازمان صنعت،معدن و تجارت سوق می دادند لذا ریاست جدید با حضور خود در راستای تصحیح ساختار غلط سابق ضمن قطع همکاری با32 نفر از اعضاءکمیسیون های مذکور با منشوری جدید نسبت به احیاءکمیسون های فنی و حل اختلاف  در جهت ایجاد سازش فیمابین طرفین تخاصم و قلع ماده نزاع اقدام نموده است.مزیداَ قابل ذکر است به منظور رسیدگی به شکایات این اتحادیه نیازی به اعمال فشار بر روی اعضاء نداشته لذا در ابتدا با ایشان از اتحادیه تماس گرفته می شود و مهلت یک هفته ای جهت رفع مشکل اعطا میگردد تا برای ارائه دلایل مربوطه مراجعه نمایند در صورت عدم حضور و در مرحله بعد احضاریه را ابلاغ مینماییم چه بسا که با این روش اعضاء در رفع مشکل ظرف یک هفته کوشا خواهند بود.جا دارد تا در اینجا از کلیه اعضای فهیم این اتحادیه که به محض تماس تلفنی از واحد شکایات در راستای حل مشکل شاکی گام برداشته و موضوع را رفع مینمایند تشکر وقدردانی نماییم .

4)-دعوت از اعضاء معتمد صنفی مستقر در مناطق مختلف و پیگیری احکام بازرسی آنها:

به لحاظ لزوم نظارت پذیری و پایش اعضاء صنف به جهت پیشگیری از وقوع تخلفات صنفی و یا کشف تخلف و تحقیق در مورد تخلفات صورت گرفته و گزارش دهی به هیئت مدیره،اتحادیه نیازمند به بازرسان متبحر و مجرب و کاربلد با سلامت نفسانی است از دیگر سوبه لحاظ جلوگیری از ایجاد هزینه های مضاعف برعهده اتحادیه درقبال استخدام نیروی بازرسی ونیز جلوگیری از رانت های احتمالی ضمن دعوت از معتمدین محلی صنفی انجام خواسته های مذکور به نامبردگان تفهیم و ابلاغ گردید.

5-لزوم اصلاح ساختار حق الزحمه دریافتی اعضاء صنف:

یکی از مناقشه برانگیزترین مباحثی که موجبات نارضایتی متعاملین و اعضاء صنف را فراهم کرده است موضوع اضافه دریافت حق الزحمه دریافتی اعضاء صنفی است . پرسش اساسی اینجاست که تا چه زمان می توان اعضاء صنف را مواخذه و با ضمانات اجرای صنفی متنبه نمود !؟

هر روزه به لحاظ عدم توازن بین هزینه های واحد های صنفی و حق الزحمه اعضاء صنف شاهد اعتراض برخی از متعاملین که حتی عموماَ با رضایت خود نسبت به پرداخت حق الزحمه واحد های صنفی اقدام به پرداخت بیش از تعرفه مقرر نموده اند ، میباشیم . لذا همانگونه که آقای خسروی در زمان تصدی اسبق کرسی ریاست اتحادیه در سال های 91 و 92 ضمن رایزنی های متعدد با مقام عالی وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت تنفیذ ایشان برای دریافت حق الزحمه اعضاء صنف به میزان نیم درصد از هر از طرفین قرارداد را اخذ نموده است اما متعاقباَ به جهت خروج ایشان از مسئولیت اتحادیه ( در سال 92) موضوع ابتر باقی ماندو با توجه به اینکه نرخنامه فعلی بر خلاف عدالت مالی میباشد زیرا اصولاَ افرادی که مبادرت به خرید املاک در بازه قیمتی تا 500 میلیون تومان می نماید ، از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و خرید املاک با قیمیتی مازاد بر این رقم ( بیش از 500 تومان) حکایت از قدرت و تمول طرفین در بیع صورت گرفته دارد که در نرخنامه های فعلی حق الزحمه خدمات ملکی برای افراد کم توان و دهکهای پایین جامعه ، نیم درصد لحاظ شده و برای افراد توانمند نسبت به مازاد ، ربع درصد !! لذا هیچ همخوانی بین سطح دارای متعاملین با پرداخت حق الزحمه خدمات ملاحظه نمیشود ، علی ایحال در جهت پیش گیری از وقوع تخلف و تکرار آن در واحد های صنفی پیرامون حق الزحمه خدمات بر املاک و اداره مطلوب تر این اتحادیه و امکان نظارت بیش تر بر واحد های صنفی مکاتبات فراوانی در راستای افزایش حق الزحمه اعضای صنفی انجام پذیرفته است . 

6-عدم فروش نرخ نامه و نرم افزار مالیاتی(هلو)

براساس رویه ی سابق ،این اتحادیه مبادرت به فروش نرخنامه ونرم افزارهای مالیاتی می نمود که با توجه به مشتبه بودن وضعیت فروش نرم افزارها واینکه نرخ نامه ابلاغی اساسا از تکالیف اتحادیه ها می باشد و الصاق آن در محل صنفی از تکالیف اعضاء صنف لذا ضمن حذف فروش نرم افزارها، نرخ نامه ها نیز به اعضاء صنف به با مبلغی ناچیز تودیع گردید. 

7-تلاش در راستای جلوگیری از افزایش ضرایب مالیات و شرکت در نشست های مربوط به مالیات با حضور اعضاء هیات مدیره و پیگیری معضلات اعضاء با اداره مالیات و سعی در برطرف نمودن آن به

گونه ای که ضرایب مالیاتی عملکرد اعضاءدر سال 96 نه تنها افزایش نداشته بلکه نسبت به سال های قبل 2 درصد کاهش داشته و از 35 درصد به 33 درصد تقلیل یافته است.

8-سعی در رفع بحران های مالی اتحادیه

صورتجلسه تغییر و تحول اتحادیه در تاریخ 22/9/96مبین آن است که تمامی موجودی نقدی اتحادیه در زمان قبول سمت ریاست حدود 160 میلیون تومان بوده است در حالی که تاریخ 25/9/96 این

اتحادیه حقوق پرسنل خود را به میزان 220 میلیون تومان پرداخت نموده است لذا مبرهن است که این اتحادیه از بدو تحویل به ریاست جدید با کسری بودجه روبرو بوده است که با درایت جناب آقای خسروی و همکاری اعضائ محترم صنف این مشکلات نیز حل گردیده است. با وجود اینکه در سال 92 تسویه حساب کامل در زمان پایان ریاست جناب آقای خسروی صورت گرفته بود ولیکن هنگام تحویل اتحادیه مبلغ بدهی به اتاق به میزان 2400000000 تومان میباشد .

9-بازسازی اتحادیه با همیاری وکمک اعضاء صنف جهت انتقال کلیه واحدها از طبقات بالا به طبقه همکف برای راحتی اعضاء و مراجعه کنندگان

10-افزایش سه برابری ثبت قراردادها (اخذ کدرهگیری) در سامانه املاک و مستغلات به جهت تاکید ریاست نسبت به ثبت قراردادها در سامانه توسط اعضاءصنف

11-.ساماندهی انجمن اسلامی در اتحادیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت رهنمود اعضاءو پرسنل اتحادیه جهت کسب فضیلت های دینی. و همچنین برگزاری نشست با بسیج اتحادیه به صورت ادواری، تشکیل اتاق فکر ،افزایش پایه حقوق ، راه اندازی مجدد صندوق پس انداز پرسنل جهت سهولت در دریافت وام ،مطابقت ساعت کاری پرسنل طبق بخشنامه اتاق اصناف ، تجهیز سالن ناهارخوری جهت احترام به پرسنل ،تجهیز نمازخانه برادران و خواهران ،برگزاری ممتد جلسات قرآن با حضور ریاست ،بازسازی ساختمان اتحادیه به صورت متحدالشکل و جلوگیری از سردرگمی متقاضیان در طبقات، تشکیل کمیسیون 5 گانه،ساماندهی زائرسرای مشهد و افزایش درخواست جهت استفاده ،برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان، ایجاد آرامش و حفظ حریم پرسنل که نتیجه آن رضایت مراجعه کنندگان است.

 

12-سعی در پاسخ دهی آنی نسبت به کلیه نامه های واصله و استعلامات مراجع قضایی در جهت کاهش مراجعات به اتحادیه و رفع مشکلات مراجعه کنندگان در مرتبه اول مراجعه به اتحادیه

13-بازنشسته نمودن دو تن از پرسنل اتحادیه (آقایان گودرزی و دولت آبادی) جهت به کار گیری از نیروی جوان تا تازمینه آن فراهم گردد که پرسنل جوان جایگزین افراد مذکور گردیده تا ایده های جدیدی را به این اتحادیه ارایه نمایند.

14-مهم ترین نکته ایجاد سیستم مدیریتی بدون حاشیه و بدون ایجاد رعب و وحشت در پرسنل اتحادیه می باشد به گونه ای که تمام پرسنل با آرامش روحی کامل انجام وظیفه می نمایند.

در خاتمه مراتب قدر دانی و سپاس اعضاء صنف و پرسنل اتحادیه را از خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه جناب آقای خسروی طی یک سال ریاست اعلام نموده و برای ایشان در تمام عرصه های زندگی آرزوی موفقیت و بهروزی می نماییم.

 پیام جناب آقای خسروی

آرزومندم تا با توفیق الهی بتوانم در راستای عزت صنف و رفع مصائب و مشکلات پیش رو از جمله افزایش میزان نرخ و همچنین مرتفع گردیدن معضلات مالیاتی و... گام برداشته و نهایتاَ موجبات سربلندی صنف گردم .

 

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه