نمایش جزئیات

امضای تفاهم نامه مابین اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران و سازمان تعزیرات حکومتی

چکیده خبر


تفاهم نامه جدیدی فی مابین اتحادیه صنف مشاوران املاک و سازمان تعزیرات حکومتي روز شنبه مورخ 15 اردیبهشت ماه به امضاء رسید که هدف از امضای این تفاهم نامه، هماهنگی و همکاری در راستای آموزش شهروندی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین پیشگیری از تخلفات می باشد.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، مصطفی قلی خسروی در ابتدا ضمن تشکر از حضور گرم اعضای سازمان تعزیرات حکومتی در محل اتحادیه و ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: افرادی که در تعزیرات فعالیت می کنند، بازدارنده و به نوعی برنامه ریزان متبحری هستند که صنف مشاوران املاک به آنها مدیون است.

وی ادامه داد: رییس اتاق اصناف تهران بر اساس تفاهم نامه ای به تمامی اتحادیه ها ابلاغ نموده که باید با سازمان تعزیرات حکومتی تفاهم نامه امضاء کنند و اتحادیه صنف مشاوران املاک نيز از اين قانون مستثني نيست و از آنجاييكه صنف ما بسیار قانونمند است، تلاش مي كند تا به دور از هر تخلفی فعالیت نماید. در واقع این تفاهم نامه به صنف مشاوران املاک کمک می کند تا فعالیت خود را قانونمندتر سازد و در راستای خدمت به مردم گام های موثری بردارد.

خسروی خاطر نشان ساخت: خواسته صنف مشاوران املاک این است که مردم توجه بیشتری به آنها داشته باشند، چراکه در اکثر مواقع مراجعه کنندگان مشاوران را به نوعی دور می زنند و بعد از طی مراحل ابتدایی خودشان اقدامات بعدی را انجام می دهند. در صورتیکه در سایر کشورها هر فردی که به مشاور املاک مراجعه می کند، در صورتیکه ادامه کار خود را به فرد دیگری بسپارد، باید تا مدت 6 ماه کمیسیون آن مشاور را پرداخت نماید و متاسفانه این امر در کشور ما اصلا رایج نیست. همچنین ضروري است تا یک وکیل از طرف فروشنده، يك وكيل از طرف خريدار و یک وکیل از طرف دفتر مشاوران املاک در هر قرارداد وجود داشته باشند تا بتوانیم از این طریق زیرساخت ها را اصلاح نماییم و از بروز تخلفات جلوگیری کنیم.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران افزود: طبق قانون اگر قراردادی به هر دلیلی فسخ شود، باعث سقوط حق دلال نخواهد بود اما متاسفانه اصلا به این موضوع توجهی نمی شود و مردم چون آگاهی لازم را ندارند، این امر را قبول نمی کنند. در این راستا پیشنهاد می گردد تا یک شبکه حقوقی در تلویزیون راه اندازی شود و حقوقدانان صنف مشاوران املاک مردم را آگاه سازند و اطلاعات کامل و دقیقی در اختیار آنها قرار دهند. چرا که این امر قطعا در کاهش وقوع جرم و تخلف نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

در ادامه این نشست دکتر بارانی، معاون پیشگیری از وقوع تخلف سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: مردم و افرادی که در صنف های مختلف فعالیت می کنند، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع تخلفات دارند و با آگاهی رساندن به آنها می توان گام های موثری را در این راستا برداشت.

 

وی گفت: از آنجائیکه مشاوران املاک ارتباط مستقیم با مردم دارند و تمامی خانواده ها به مشاوران نیازمند هستند، از این رو اتحادیه املاک را به عنوان نخستین صنف جهت امضای این تفاهم نامه انتخاب کردیم. این صنف باید با مراقبت و امانت داری بیشتری فعالیت کند و در این راستا نیز بایستی اطلاع رسانی های گسترده ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه موجب می شود تا بتوانيم به هدف توسعه آگاهی بخشی و ارتقای سطح آگاهی مردم، صنف مشاوران املاک و سازمان تعزیرات حکومتی دست پيدا كنيم و با کمک صنف مشاوران املاک، بسترهاي لازم جهت شفاف سازی و خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم را فراهم آوريم. همچنین با تبادل نظر و انجام نشست های گوناگون با اتحادیه می توانیم افراد متخلف این صنف را بهتر شناسایی کرده و آنها را از جرگه فعالیت فعالان این صنف حذف نماییم.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه