نمایش جزئیات

افزايش قيمت مسکن بخاطر جو رواني بود

چکیده خبر


ریيس اتحاديه ­­املاک تهران گفت: معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزايش پيدا کرده و قيمت از شاخص تورم عبور کرده است.


افزايش قيمت مسکن بخاطر جو رواني بود

رييس اتحاديه ­­املاک تهران گفت: معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزايش پيدا کرده و قيمت از شاخص تورم عبور کرده است.


 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران به نقل از خبر گزاری صدا وسیما مصطفي قلي­ خسروي  با اشاره به اينکه افزايش قيمت مسکن به نوعي جو رواني است که در جامعه پيچيده است گفت: روي بازار مسکن اتفاقاتي همچون افزايش قيمت دلار، سکه و زلزله تاثير مي گذارد و با توجه به اينکه در ماههاي محرم و صفر مردم اقدام به خريد ملک نمي کنند بعد از اتمام اين ماه ها به بازار مسکن روي مي اورند و معاملات بيشتر مي شود اما اين به معناي افزايش جهشي نيست.

وي ادامه داد: دولت تلاش داشته تا افزايش جهشي مانند سالهاي 68 ،86 و 91­ در بازار مسکن صورت نگيرد.

خسروي گفت: با زلزله اي که رخ داد مردم از ايمني خانه ها نگران شدند و به دنبال خانه هاي ايمن مي گردند و اين امر باعث کمي افزايش در قيمت مسکن شده است .

وي ادامه داد:­ هر سال در اين زمان شايعاتي چون افزايش قيمتها بعد از عيد وجود دارد و قيمت جهشي تا پايان سال به صورت ناچيز از شاخص تورم عبور خواهد کرد و زياد نيست.

خسروي با بيان اينکه نظارتي در نحوه قيمت گذاري در بخش مسکن وجود ندارد ­­تاکيد کرد: بنا را بر اين گذاشته ايم تا کارشناساني را تربيت کنيم که اناليز قيمت هر منطقه را ارزيابي کنند و در اختيار مردم قرار دهند تا قيمت ها بي رويه بالا نرود­.

وي تصريح کرد: بعد از تربيت کارشناسان مسکن در دانشگاه با کمک ­قوه قضاييه­ اقدام به راه اندازي سايت براي کارشناسي مسکن مي کنيم.

خسروي گفت: اگر بعد از عيد بنزين گران شود قيمت مسکن نيز افزايش مي يابد و اميدوارم زلزله باعث افزايش قيمت مسکن نشود.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه