نمایش جزئیات

نشست صمیمانه رییس و اعضای هیات مدیره با اعضای منطقه 4 اتحادیه/ برگزاری انتخابات بازرس منطقه 4 اتحادیه/ کارگاه مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم

چکیده خبر


نشست صمیمانه رییس و اعضای هیات مدیره با اعضای منطقه 4 اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران سه شنبه مورخ 18 بهمن ماه برگزار شد که در کنار آن، مراسم انتخابات بازرس از سوی اعضای این منطقه نیز برپا شد.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، مصطفی قلی خسروی در این نشست ضمن قدرانی از اعضاء مبنی بر انتخاب وی به عنوان رییس اتحادیه، بر ضرورت شفاف سازی اطلاعات و فعالیت های صورت گرفته در اتحادیه تاکید کرد و گفت: تمامی اعضای اتحادیه باید از وضعیت مالی و فعالیت های مهمی که در اتحادیه صورت می گیرد، مطلع باشند و از طریق کانال و دیگر فضاهای مجازی مربوطه این اطلاع رسانی به صورت آنلاین انجام شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در ادامه افزود: در تاریخ 29 آذر ماه که بنده اتحادیه را تحویل گرفتم، بودجه مالی اتحادیه 160 میلیون تومان بود که تا پایان ماه باید 220 میلیون حقوق کارکنان پرداخت می‌شد. این درحالی است که بدهی اتحادیه 800 میلیون تومان می باشد و حدود 300 میلیون نیز بدهی مربوط به مالیات داریم.

خسروی خاطر نشان ساخت: به منظور صرفه جویی در امور مالی اتحادیه باید از هزینه هایی که لازم و ضروری نیست، صرف نظر شود مانند هزینه بالای یک میلیارد تومانی مجله که اتحادیه در 4 سال اخیر متحمل شده و ما هم اکنون جلوی انتشار آن را گرفتیم و به منظور اطلاع‌رسانی روزانه همه فعالیت های اتحادیه تصمیم به راه اندازی کانال اختصاصی گرفتیم. از این رو شما اعضای محترم می‌توانید از کلیه فعالیت هایی که در اتحادیه صورت می گیرد، به صورت روزانه مطلع شوید. 

وي در زمينه ايجاد آرامش در اتحاديه گفت: به منظور آنكه آرامش به فضاي اتحاديه بازگردد و اعضا نيز اين آرامش را احساس كنند، هم گيت هاي ورودي را حذف كرديم و هم پليس امنيت را به كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف انتقال داديم.

خسروی در ادامه با اشاره به 14 سال فعالیت صنفی خود تصریح کرد: بنده هرچه آموخته ام از کمک‌های فکری شما اعضای اتحادیه بوده و تمام انتقادات را نیز در جهت منفعت صنف با کمال میل می‌پذیرم.

ریيس اتحاديه صنف مشاوران املاك تهران خاطر نشان کرد: در آن زمان که ما اتحادیه را تحویل گرفتیم، نرخ مشاوران تا 20 میلیون تومان، نیم درصد؛ از 20 تا 100 میلیون تومان، یک چهارم درصد و از 100 میلیون به بالا کمیسیونی نداشت. با تلاش‌های فراوان موفق شدیم نرخ را تا 30 میلیون تومان، نیم درصد؛ از 30 تا 50 میلیون تومان، 75 صدم درصد؛ از 50 تا 100 میلیون تومان، نیم درصد و از 100 میلیون تومان به بالا، یک چهارم درصد برسانیم. البته با وجود آنکه در 4 سال گذشته شما اعضای محترم مجددا بالاترین رای را به بنده دادید، اما با نظر هیات مدیره اینجانب کناره‌گیری کرده و سکان را به دست فرد دیگری سپردم. لذا در این مدت نرخ تا 500 میلیون، نیم درصد و از 500 میلیون به بالا، به یک چهارم درصد رسید. با همه این تفاسیر ما مجددا نامه‌ای را تهیه و ارسال کردیم تا نرخ کمیسیون مشاوران را تغییر دهیم.

وی درخصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: من در چند مدت اخیر در کنار تعدادی از روسای صنوف و رییس اتاق اصناف تهران به مجلس مراجعه کرده و در زمینه کاهش درصد مالیات به شدت از صنف خود دفاع کردم؛ درحالیکه 154 اتحادیه دیگر نیز از این موضوع گلایه مند هستند و درصدد آنند که هرچه زودتر آن را رفع نمایند. در واقع دفاع از صنف وظیفه بنده و هیات مدیره است و هیچ منتی نیز بر اعضای اتحادیه نمی باشد، چراکه این نوع دفاع برای هیات مدیره نیز منفعت خواهد داشت.

خسروی با ذکر چندین نکته مهم به اعضای اتحادیه منطقه 4 اظهار داشت: هیچ یک از مشاوران نباید پس از تنظیم قرارداد و امضای آن، قرارداد را پیش خود نگاه دارند. هنگامیکه قراردادی تنظیم می‌شود، حقی ایجاد خواهد شد و در صورتیکه به هر دلیلی قرارداد از سوی طرفین فسخ شد، مشاوران باید علاوه بر حق خود، حق دادرسی را نیز دریافت کنند. در واقع مردم باید به اهمیت و ارزش مشاوران اشراف کامل پیدا کنند و بدانند که مشاوران در تعیین سرنوشت زندگی آنها نقش بسزایی را ایفا می کنند. شما مشاوران املاک مقام ویژه ای دارید، زیرا مردم به شما اعتماد می‌کنند و شما باید به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشید. از این رو پیشنهاد می‌شود که مشاوران در یک معامله هزینه های جاری شامل آب، برق، گاز و ... را پیش خود نگاه ندارند و خود را درگیر حاشیه‌ها و مشکلات ناشی از آن نکنند. همچنین اتحادیه وکالت را نمی پذیرد و مشاوران باید خود به صورت شخصی به رسیدگی امورشان در اتحادیه بپردازند.

 وی با اشاره به فعالیت کمیسیون حل اختلاف اتحادیه افزود: اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند تا مشکلات پیش آمده ناشی از شکایت از اعضاء را به بهترین نحو ممکن و با کدخدامنشی رفع نمایند. به عنوان مثال اگر شاکی به کمیسیون مراجعه کند، در ابتدا با عضو مربوطه تماس گرفته می‌شود و فرد شاکی به واحد صنفی وی ارجاع داده می‌شود، درصورتیکه موضوع حل نشد نامه ای به عضو ارجاع داده می‌شود که با مراجعه به اتحادیه مساله را آن هم با کدخدامنشی برطرف نمایند. با این وجود ما در همه حال از صنف دفاع می کنیم، چراکه مقصد و مقصود بنده اتحادیه و اعضای محترم آن هستند و مسیرم اتحادیه نیست و هرچه تاکنون انجام شده همچون ساخت ساختمان، احداث دانشگاه و زائرسرا؛ همگی فقط و فقط برای اعضای صنف بوده است.

ریيس اتحاديه صنف مشاوران املاك تهران در پایان خاطر نشان ساخت: هیات مدیره تصمیم گرفته است تا انتخاب بازرسان مناطق با رای اعضای آن منطقه صورت گیرد و افراد کاندیدا پس از معرفی کامل خود مورد رای قرار می گیرند. درنهایت افرادی که بیشترین رای را آوردند جهت انجام بررسی‌های لازم به هیات مدیره ارجاع داده می‌شوند. زیرا فردی که پرونده شکایت دارد نمی تواند به عنوان بازرس فعالیت کند. از این رو هر فردی پس از تایید در هیات مدیره به مدت 3ماه به صورت آزمایشی فعالیت می کند و پس از بررسی های نهایی از روند فعالیت وی، به عنوان بازرس انتخاب می گردد.

در ادامه این مراسم، کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر ارائه داده شد.

در پایان این نشست، مراسم انتخاب بازرسان منطقه 4 نیز برگزار شد و افرادی که بیشترین رای را آوردند به هیات مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران جهت انجام بررسی‌های لازم ارجاع داده شدند.    

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه