نمایش جزئیات

بازدید عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اتحادیه املاک

چکیده خبر


یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز از اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بازدید کرد و در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه حضور بهم رساند.


یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز از اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بازدید کرد و در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه حضور بهم رساند.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، خانم دکتر آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت انتخاب آقای خسروی به عنوان رئیس جدید اتحادیه، درخصوص مشکلات و مسائل حوزه مسکن در کشور سخن گفت.

آقاپور اظهار داشت: از آنجائیکه بازار مسکن نبض اقتصادی کشور است و نقش بسزایی در اشتغال زایی ایفا می کند، برای جلوگیری از رکود حاکم بر آن و موج بیکاری که در کشور ناشی از این امر رخ داده، باید راهکارهای اصولی و طرح های قابل اجرایی در مجلس مطرح و به تصویب برسد.

وی افزود: در این راستا نقش اتحادیه املاک مهم و ضروری خواهد بود، چراکه هم اکنون کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را با عنوان «طرح خانه دار شدن جوانان» مطرح کرده که لیزینگ به عنوان حلقه واسطه وارد خرید و فروش مسکن می شود و در ادامه کار، اتحادیه املاک می تواند بسیار تاثیرگذار عمل کند. از این رو پیشنهاد می شود یک یا دو نفر به نمایندگی اتحادیه در نشست های مربوط به این طرح حضور داشته باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ساماندهی ساخت  ساز در کشور، افزایش توان خرید در مردم و نابودی رکود حاکم بر بازار مسکن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

در ادامه این نشست، خسروی ضمن تشکر از حضور آقاپور در اتحادیه اظهار داشت: طبق ماده 80 قانون نظام صنفی ما می توانیم به واحدهای اداری، تجاری و کارگاهی جواز کسب بدهیم، اما طبق قانون نانوشته ای که در شهرداری وجود دارد، این واحدها از سوی شهرداری پلمپ می شوند.این در حالی است که باید در کشور موانع ایجاد شغل و صدور جواز از بین برود تا توسعه اقتصادی به درستی شکل گیرد.

وی افزود: هنگامیکه مراحل صدور جواز برای افراد آسان تر شده و در مدت زمان کوتاه تری انجام شود، قطعا کارآفرینان برای ایجاد شغل های جدید ترغیب خواهند شد.

در پايان خاطر نشان مي شود، آقاپور از دانشگاه اتحاديه املاك نيز بازديد به عمل آورد.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه