نمایش جزئیات

مراسم اهداي جواز كسب اعضاي اتحاديه با حضور رييس و اعضاي هيات مديره در كنار برگزاري كارگاه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم

چکیده خبر


مراسم اهداي جواز كسب برخي از اعضاي اتحاديه با حضور رييس و اعضاي هيات مديره مورخ ٦ اسفندماه برگزار شد که در کنار آن، كارگاه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم نیز دایر بود.


مراسم اهداي جواز كسب اعضاي اتحاديه با حضور رييس و اعضاي هيات مديره در كنار برگزاري كارگاه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم

مراسم اهداي جواز كسب برخي از اعضاي اتحاديه با حضور رييس و اعضاي هيات مديره مورخ ٦ اسفندماه برگزار شد که در کنار آن، كارگاه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم نیز دایر بود.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، در این مراسم مصطفی قلی خسروي اظهار داشت: در ابتداي امر كه اينجانب وارد اتحاديه شدم، ١٦٠ ميليون بودجه داشتيم، درحاليكه بايد ٢٢٠ ميليون حقوق پرداخت مي كرديم و در اين وضعيت مثل هميشه اعضاي محترم اتحاديه به ياري ما شتافتند.

رييس اتحاديه صنف مشاوران املاك تهران در ادامه افزود: وظيفه اصلي ما دفاع از صنف است و براي احقاق حقوق اعضا بايد زمان بگذاريم. بايد در خصوص شكايات، با اعضا به طور دقيق صحبت كنيم و تمام مسائل را بررسي نماييم.

وي خاطر نشان ساخت: به منظور رسيدگي به شكايات نبايد اعضاي اتحاديه را تحت فشار قرار دهيم؛ لذا مي بايست در ابتدا با آنها تماس بگيريم و بدون اينكه مزاحم اعضا شويم سعي بر حل موضوع از طريق تلفن داشته باشيم. سپس اگر موضوع حل نشد، احضار يك هفته اي ابلاغ مي نماييم. چنانچه از طريق اين احضاريه و به هر دليلي موضوع رفع نشد، فرد صنفي جهت توضيح پاره اي از مسائل به كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف احضار مي شود و درنهايت اگر مشكل مربوطه برطرف نشد و رضايت شاكي حاصل نيامد، آنگاه اقدام قانوني صورت خواهد گرفت. البته شما اعضاي محترم نبايد اجازه دهيد مشكلات اينچنيني پيش آيد، چراكه جواز اعضا بسيار ارزشمند است و نبايد اجازه دهيد خدشه دار شود.

خسروي گفت: شما با اين جواز اجازه ورود به حريم خصوصي مردم را پيدا مي كنيد و از اين رو نبايد كوچكترين خدشه اي به اين اعتبار و ارزش

وارد شود. لذا اعضاي اتحاديه كه در مرحله دريافت جواز هستند، نبايد به هيچ عنوان تا قبل از كسب جواز فعاليت كنند چراكه اين اقدام غيرقانوني است.

رييس اتحاديه با ذکر چندین نکته مهم به اعضای  حاضر در جلسه، بيان كرد: مشاوران املاک نباید به هیچ وجه بِیع دریافت نمایند، چراکه این بِیع باید به مالک یا مستاجر داده شود و گرفتن آن از سوی مشاوران املاک غلط است. همچنین هیچ یک از مشاوران نباید پس از تنظیم قرارداد و امضای آن، قرارداد را پیش خود نگاه دارند. هنگامیکه قراردادی تنظیم می‌شود، حقی ایجاد خواهد شد و در صورتیکه به هر دلیلی قرارداد از سوی طرفین فسخ شد، مشاوران باید علاوه بر حق خود، حق دادرسی را نیز دریافت کنند. در واقع مردم باید به اهمیت و ارزش مشاوران اشراف کامل پیدا کنند و بدانند که مشاوران در تعیین سرنوشت زندگی آنها نقش بسزایی را ایفا می کنند. شما مشاوران املاک مقام ویژه ای دارید، زیرا مردم به شما اعتماد می‌کنند و شما باید به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشید و آنها را راضی نگاه دارید. از این رو مشاوران در یک معامله نباید به هیچ عنوان هزینه‌های جاری شامل آب، برق، گاز و ... را پیش خود نگاه دارند و خود را درگیر حاشیه‌ها و مشکلات ناشی از آن نکنند. ضمنا مشاوران املاك به هيچ عنوان نبايد كدرهگيري را به صورت صوري صادر كنند، زيرا اين اقدام امنيت ملي را از بين مي برد و تبعاتي دربر خواهد داشت كه دامنگير مشاوران املاك مي شود. ما براي دريافت كدرهگيري با دولت وقت، مجلس و قوه قضاييه جنگيديم و از اين رو بايد به آن ارزش و بها دهيم.

وي ادامه داد: ما هر روز صبح با كارمندان نشستي داريم و جلسات قرآن خواني برگزار مي كنيم كه در اين جلسات به كارمندان تاكيد داريم كه با مراجعه كنندگان و اعضاي اتحاديه با خوشرويي برخورد كنند و با لبخند به انجام امور آنها در اسرع وقت بپردازند.

در ادامه این نشست، کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد و به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر نیز ارائه داده شد.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه