نمایش جزئیات

جلسه ریاست اتحادیه مشاوران املاک با اعضاء کمیسیون حل اختلاف اتحادیه

چکیده خبر


جلسه ریاست اتحادیه مشاوران املاک با اعضاء کمیسیون حل اختلاف اتحادیه


به گزارش روابط عمومی روز چهارشنبه مورخ 4 آبان ماه 1401 جلسه ریاست با اعضاء کمیسیون حل اختلاف با حضور اکثریت اعضاء و کارکنان کمیسیون در سالن جلسات برگزار شد .

مصطفی قلی خسروی ضمن خیرمقدم به حضار سخنان خود را اینگونه آغاز کردند که سلام من به شما که آبروی اتحادیه در دستان شماست . هر کشوری و هر سازمانی که قوه قضاییه قوی داشته باشد بی شک آن کشور و آن سازمان در آرامش است .

در ابتدا جا دارد از زحمات شما عزیزان تشکر کنم . این گردهمایی بدلیل این است که روی ماه شما را ببینم و به شما خسته نباشید عرض کنم و نکاتی را متذکر شوم و اشکالاتی که هست با کمک هم آنها را برطرف کنیم تا باعث بوجودآمدن مشکلات برای اتحادیه نشود .

خسروی ادامه داد : بعضاً مشاهده شده عده ای از همکاران راس ساعت در محل کارخود حاضر نمی شوند و یا زودتر از پایان ساعت کاری محل کار خود را ترک می کنند که باید به عرضتان برسم این مورد کم لطفی است

از شما می خواهم به صحبتهای شاکی گوش دهید چرا که گوش دادن به شاکی خود به گونه ای حل مسئله است و می توانید بهتر تصمیم بگیرید . راه حل در همان گفتمان شاکی است از شما می خواهم خوش رفتار باشید و با صبروحوصله رفتار کنید . درحال حاضر متقاضی عضویت در کمیسیون حل اختلاف بسیار زیاد است پس در مسئولیت خود به درستی عمل کنید .

جای بسی تعجب است که برخی کانیدا هزینه های غیرمتعارف برای انتخابات دارند اینها نشان دهنده مسائل آینده است و معنا ندارد . عضویت در هیئت مدیره یک کار عام المنفعه است و کار عام المنفعه نیازی به کارهای تشریفاتی و اینچنینی ندارد . شخصیت هر فرد نشان دهنده رای است و شخصیت وی باعث می شود اعضاء به او رای بدهند .

خسروی ادامه داد اینجانب با کسالتی دارم باز هم در محل کار خود حاضر می شوم که کارها عقب نیفتد . من راضی نیستم انتخابات به تعویق بیفتد اما در عمل انجام شده قرار گرفتیم . این کاندیدا هستند که اعضاء را پای صندوق رای می آورند . اگر 29 آذر انتخابات به حدنصاب نرسد به مرحله سوم می رود و درصورت عدم حدنصاب ادغام خواهد شد و ممکن است ادغام چند سال طول بکشد .

خسروی گفت : شما داوطلبانه در این کمیسیون عضو شدید و باید نسبت به امورات آن تعهد داشته باشید و نبودن شما باعث ایجاد فشار مضاعف روی همکاران دیگر می شود که خواهش میکنم این مورد را رعایت کنید

همچنین پس از صدور رای طبق قانون نظام صنفی همان رای لازم الاتباع است اگر متعامل به رای اعتراض دارد باید از طریق شورای حل اختلاف آن را پیگیری نماید . متعاملین دراختیار ما نیستند مشاوران املاک در اختیار ما هستند . ما نمی توانیم به مردم دستور بدهیم باید ایشان را راهنمایی کنیم تا از طریق شورای حل اختلاف دعوی خود را پیگیری نمایند .

بعضاً دیده شده تعدادی از عزیزان رسیدگی کننده وقتی می بینند احدی از کاندیدا در کمیسیون حضور دارند رای را به نفع متشاکی صادر می کنند . آقایان محترم یادتان باشد هرکجا عدالت را رعایت نکردید خودتان ضرر کردید و مطمئن باشید این کار باعث تخریب شما می شود چون حق را ناحق کردید . میزان عدالت است مبادا در این خصوص دچار غفلت و اشتباه شوید چون خیانت به تمام اعضاء صنف و خیانت به خودتان است .

کسی که خلاف کرده و آبروی صنف را برده دیگر جایی برای دفاع باقی نمی گذارد ، فرد صنفی که سند را گرفته و رسید نداده ، احراز مالکیت نکرده ، احراز هویت نکرده چه دفاعی می توان از این شخص کرد این یعنی خیانت و من هیچوقت از متخلف دفاع نمی کنم . شما غربالگر صنف هستید پس نگذارید افراد متخلف جان بگیرند .

رئیس اتحادیه افزود : خداراشاکرم و خوشحالم که اکثر پرونده ها صلح و سازش است و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که پرونده ها به صلح و سازش ختم شود و البته اگر خلاف دیدید برخورد کنید .

وزارتخانه و اتاق 99 درصد آراء کمیسیون ما را قبول کرده اند و باید به گونه ای باشیم که این عدد به 100 درصد برسد در پایان دست شما را می بوسم که زحمت می کشید و عام المنفعه و بدون توقع کار می کنید و اینها باعث افتخار من است .

سپس رییس کمیسیون حل اختلاف به ایراد سخن پرداختند . نوکام گفت : لازم میدانم این تضمین را به شما بدهم که همکاران کمیسیون انقدر باوجدان هستند که به هیچ عنوان اتفاقی را رقم نمی زنند که خلاف قانون باشد و اگر با مشاوراملاک صحبت می کنند در جهت صلح و سازش است و اگر این اتفاق نیفتد ، عین قانون اجرا می شود .

خسروی نیز از زحمات نوکام و همکاران و دفاع ایشان تشکر کرد .

در پایان افراد حاضر نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ریاست در میان گذاشتند .

جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه